Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Wat heb jij vandaag aan je telescoop gedaan?

Samenvouwen
Dit is een vastgezet onderwerp
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• patrickduis
    antwoordde :
    Vandaag de sterrenwacht schoongemaakt, manm wat zaten daar een berg spinnen zeg!

Laat een reactie achter ::

• wvreeven
    antwoordde :
    Na lang wikken en wgen ben ik begonnen aan het vervangen van de aandrijving van mijn 50 cm telescoop. Jan van Gastel heeft de telescoop en de oorspronkelijke aandrijving, gebaseerd op draadstangen, gebouwd. De plastic draadstangen van deze aandrijving waren versleten. Bij DeepSkyParts.com heb ik nieuwe motoren, timing belt en pulleys besteld en ik ben inmiddels bezig met de montage hiervan. Afgelopen weekend heb ik de timing belt op de telescoop gelijmd. Hier wat foto's:

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_2436.JPG views: 1 grootte: 202,0 KB id: 1070253

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: IMG_2437.JPG views: 1 grootte: 190,8 KB id: 1070254

Volgende stap: de bedrading van de motoren solderen en dan de motoren op de telescoop monteren. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groetjes, Teus
    Voeg bestanden toe

• John Baars
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Stephan1991 Bekijk bericht
    Gisteren de slow motion knob een stuk ingekort. Nu kan de OTA vrij draaien zonder dat telkens dat ding in de weg zit!
    Goed werk! Heb ik ook altijd gedaan. Ding zit in veel gevallen hopeloos in de weg. Ik snap niet waarom die dingen zo onwijs lang moeten zijn. Waarschijnlijk nog een residu / kopieergedrag uit de periode van Polarex en Unitron, toen de uuras zover weg zat van de waarneempositie dat je wl een enorm lange kabel nodig had / hebt. Maar die waren / zijn zo flexibel dat je er geen last van had/ hebt.

• Unstablewarpfield
    antwoordde :
    Kabelgootje gekocht bij een bekende doe het zelf zaak om op mijn verrijdbare Skywatcher zuil te plakken. Staat supernetjes :-)

• Skyheerlen
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door RefractorPhill Bekijk bericht
    de telescoop besteld...
    Wat dan?

Werken...
X