Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

foto uit oude doos: Een volgapparaat

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

foto uit oude doos: Een volgapparaat

Beste mensen,

Hierbij wellicht iets voor de knutselaars onder ons.

Ik zat eens al mijn foto's te bekijken van vroeger en kwam toen deze foto's tegen. Het is een volgapparaat wat ik ooit heb gebouwd van een bouwtekening uit de zenit. het leuke is dat het werkt op een mechanisch wekker. D.m.v 2 wielen en een draadje ontsond de juiste volgsnelheid.

Zie de foto's

gr Arend
    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Wow, dat ziet er wel vernuftig uit! En zeer universeel, want elke wekker heeft dezelfde omloopsnelheid.
    Ik neem aan dat het touwtje aan een hendel trekt? Is de rotatiesnelheid dan wel constant? Het lijkt me dat wanneer de hendel verder richting wekkertje wordt getrokken de rotatiesnelheid iets toeneemt.

Wat is het bouwjaar van dit kunststukje?
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
      Wow, dat ziet er wel vernuftig uit! En zeer universeel, want elke wekker heeft dezelfde omloopsnelheid.
      Ik neem aan dat het touwtje aan een hendel trekt? Is de rotatiesnelheid dan wel constant? Het lijkt me dat wanneer de hendel verder richting wekkertje wordt getrokken de rotatiesnelheid iets toeneemt.

Wat is het bouwjaar van dit kunststukje?
      Die hendel is een gedeelte van een cirkel. heb nooit onderzocht of het effect heeft.
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Is dit niet een barndoor-tracker? Mooi gedaan Arend! Simpel en heel effectief!

Commentaar

Ja in pricipe wel.

gr Arend

Commentaar

Het is niet alleen vernuftig , ik vind het er mooi uitzien .

Commentaar

Origineel geplaatst door skywatcher
              Het is niet alleen vernuftig , ik vind het er mooi uitzien .
              Thankx

arend

Commentaar

Werken...
              X