Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zelfbouw volgplatform

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zelfbouw volgplatform

Na veel zoekwerk ben ik toch maar eens begonnen met het bouwen van een volgplatform.

Hij is nog lang niet af maar de basis staat er:
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Dat ziet er al meer dan goed uit Patrick. Heb je al een idee hoe je de aandrijving en besturing gaat doen?
    Heel veel succes met het verderbouwen en ik twijfel er niet aan dat het een prachtig werkstuk wordt
    Groetjes uit de westhoek,
    Karel.

Commentaar

wat ga je nu met je skates doen??
      114mm refl. en 70mm refr.
      200mm dobson.. Meade Etx70, Meade Etx90 PE.

Commentaar

Dit probeerseltje wil ik jullie niet onthouden; ik wilde kijken of het platform soepel 'liep' Dus heb ik effe snel een transmissie met aandrijving in elkaar geknustseld

En hij volgt nog ook, ik heb hem een 30 minuten op de maan gehad! Hij stond alleen niet helemaal op de pool...

Commentaar

Haha, geweldig zeg!

Commentaar

Heeft iemand nog een wormwiel-tandwiel set om de overbrenging definitief te maken?

Willing to pay ofcourse

Commentaar

Mwahahaha! Dat ziet er uit als een platgereden scootah!

Ik heb nog wel een gare eq-1 montering van een oud elfje hier liggen. Misschien heb je daar wat aan?
              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
                Heeft iemand nog een wormwiel-tandwiel set om de overbrenging definitief te maken?

Willing to pay ofcourse
                Je zou eens bij de autosloop kunnen kijken voor een ruitenwisser wormwielkast. Zo te zien ben je technisch genoeg om er iets moois van te knutselen!

Maurice
                Takahashi ε-180ED & FC-76DS | Astro-Physics Mach1 GTO | Vixen SP | Nikon D810a | Lacerta MGEN | Nikon Monarch HG 8x42

Commentaar

Ik ga een poging wagen met de tandwiel en wormwielset van Roel. De motor die ik gebruik is iig prima!

Hou jullie op de hoogte!

Commentaar

Ik heb vandaag het wormwiel met de bijbehorende tandwiel binnen gekregen. Dank Roel!

Mij kennende snap je wel dat ik direct aan het zelfbouwen ben geslagen.

Zie hier de eerste resultaten van de plaatsing van het wormwiel en het tandwiel.

Onder het tandwiel zit nog een inlineskate wiel, zit is niet helemaal goed te zien. De vertraging en de motor die het wormwiel gaan aandrijven zijn nog niet klaar. Wel het stukje dat het wormwiel gaat verbinden met de voorvertraging. Dat is de schroeftol-kop die ik eerst als focusvertraging heb gebruikt en later alst testaandrijvieng (zie een aantal post hierboven)

Roel ik ben je reuze dankbaar voor je hulp in ieder geval!

Commentaar

net een EQ-2 wormwiel
                      Bresser Hunter 10-30x50
                      Bresser Skylux 70/700

Commentaar

Topwerk!!
                        Vixen GP-D2 montering | DD-1 autoguider mod | Soligor 400mm 6.3 | Rikenon 135 mm 2.8 | 115 zelfbouw reflector.

Commentaar

Ik houd me aangevolen. Zelf heb ik wat onderdeeltjes bij conrad besteld (wormwiel, motortje). Zelf dacht ik aan deze aandrijving: net ietsje simpeler

http://www.biophysik.uni-freiburg.de/re ... tform.html

Commentaar

Is dat niet hetzelfde idee Redfish? Ik gebruik alleen een extra vertraging naast het wormwiel aangezien mijn motor nogal toeren maakt . . .

Commentaar

Ja, is ook hetzelfde, alleen die eerste foto van jou leek me nogal complex. De site die ik opgaf maakt de besturing gewoon gebruik van een potmetertje om de dc motor langzamer te laten lopen.

Wat is jouw adresje voor plywood? Ik kon op menig bouwmarkt geen AA kwaliteit vinden.

Commentaar

Werken...
                              X