Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Mijn gepimpte C9,25

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Wat wel vast staat is dat hij mooi gespoten is, de rest is een kwestie van smaak. Ik persoonlijk vind het best wel wat hebben, en hij is in ieder geval uniek. De keuze voor het lichte grijs vind ik uitstekend.

Maar of het witte nou zo'n probleem is voor je nachtvisie, dat valt toch wel mee? Het probleem met licht in de nacht begint zodra je teveel kleuren begint te zien. Je pupil past zichzelf toch wel weer aan.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Origineel geplaatst door Steem
      Wat wel vast staat is dat hij mooi gespoten is, de rest is een kwestie van smaak. Ik persoonlijk vind het best wel wat hebben, en hij is in ieder geval uniek. De keuze voor het lichte grijs vind ik uitstekend.

Maar of het witte nou zo'n probleem is voor je nachtvisie, dat valt toch wel mee? Het probleem met licht in de nacht begint zodra je teveel kleuren begint te zien. Je pupil past zichzelf toch wel weer aan.

Nou bedankt. Ben benieuwd of de antireflectie heeft geholpen.
      gr Arend
      Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Arend,

Ziet er echt goed uit, knap spuitwerk!

Of Celestron zwart moet zijn? Nee! uiteindelijk gaat het toch om de optiek die in de buis zit en die is goed.

gr Marco
        Takahashi TSA102 // Lunt 60 Tha B600 // Skywatcher AZ4 // Skywatcher EQ8 // Celestron AVX

Commentaar

Origineel geplaatst door Dutchastro
          Arend,

Ziet er echt goed uit, knap spuitwerk!

Of Celestron zwart moet zijn? Nee! uiteindelijk gaat het toch om de optiek die in de buis zit en die is goed.

gr Marco
          Dank je
          Mee eens. Zwart is zo lelijk.
          Maar het gaat inderdaad om de optiek. En die is best goed hoor.

gr Arend
          Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat. Groetjes Arend

Commentaar

Wow Arend! Prachtig! Het eerste waar ik aan dacht toen ik m zag, een takahashi . En nu weet ik waar die scherpe opnamen vandaan komen...een moonlite :lol:

Als ik die c6 zou halen, weet ik in iedergeval waar ik m heen moet brengen

Commentaar

Haha, dat ziet er mooi uit Arend! Het eerste waar ik aan moest denken toen ik 'm zag was een kijker van Orion Optics, ook zo'n mooie witte kleur

Commentaar

Hoe ga je hem nu noemen?

Een Takahatron of een Celeshi
                305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
                  Wow Arend! Prachtig! Het eerste waar ik aan dacht toen ik m zag, een takahashi . En nu weet ik waar die scherpe opnamen vandaan komen...een moonlite :lol:

Als ik die c6 zou halen, weet ik in iedergeval waar ik m heen moet brengen
                  Wha, ha,
                  Thankx voor de complimenten.

Nu in de aanbieding 2 telescopen halen, Een spuitbeurt betalen.
                  Tja, die moonlight is echt super hoor !

gr Arend

Commentaar

Origineel geplaatst door Slartibartfast
                    Hoe ga je hem nu noemen?

Een Takahatron of een Celeshi

Geweldig. Nog niet eens aan gedacht.

gr Arend

Commentaar

Hij is inderdaad wel mooi.

Maar een sticker o.i.d. om het wit en de monotoon een beetje te breken zou niet verkeerd zijn denk..
                      150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
                      Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Zijn die tak-stickers zo te krijgen, is leuk voor op starparty's :lol:

Commentaar

In Frankrijk is het soms zo donker dat je zelfs een witte telescoop omverloopt. Misschien is het handig om hem de volgende keer met lichtgevende verf te spuiten. Of met hamerslag lak...... dan vallen de eventuele transportdeuken ook minder op.

Maar ff serieus: Hij is mooi geworden Arend.

Clear Skies, Bert
                          Objectieven in huis met de maten: 22,30,35,44,50,56,65,70,80,88,100,127,150,200,250, 315 en 400mm

Commentaar

Origineel geplaatst door Bert Bogchelman
                            In Frankrijk is het soms zo donker dat je zelfs een witte telescoop omverloopt. Misschien is het handig om hem de volgende keer met lichtgevende verf te spuiten. Of met hamerslag lak...... dan vallen de eventuele transportdeuken ook minder op.

Maar ff serieus: Hij is mooi geworden Arend.

Clear Skies, Bert

Bedankt

gr Arend

Commentaar

Heb jij je celestron lettertjes nog gered Arend? Zo ja: hoe? Ik zit over een pimpsessie na te denken. Misschien wel roze.
                              30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                                Heb jij je celestron lettertjes nog gered Arend? Zo ja: hoe? Ik zit over een pimpsessie na te denken. Misschien wel roze.
                                Nee die gingen er niet heel af.
                                Alleen het stickertje met "coated optics"

Maar, was jij niet die gene die van de klassiek celestrons ?

gr Arend

Commentaar

Werken...
                                X