Announcement

Collapse
No announcement yet.

ik ga achterin mijn schuur ombouwen tot sterrenwacht

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Komt dik in orde , zo te zien
    12 " Skywatcher flex-tube auto-dobson met motorfocussser, Skywatcher 70/500 zelfbouw witlicht zonnekijker met motorfocusser , SPC900NC en ....

Comment

• Wie weet welke afstand de 0'75 reducer tot de chip moet zitten bij de RC8 (van GSO of obtics)? En voor of na de filterwielen?
      Robtics RC8, F8 (0,75 reducer: F6); Skywatcher ED80 F7,5; montering: NEQ6pro; Atik383L; gemodde Canon EOS450D; ALccd5 (QHY5) www.astrodomus.nl

Comment

• Allereerst mijn complimenten!
        Alles ziet er heel doordacht en verzorgd uit.
        Ik ben erg benieuwd hoe de zuil bevalt: is het stabiel genoeg?
        Want ik ben ook op zoek naar iets dergelijks.
        Inmiddels heb ik ook een sterrenwacht gemaakt met verrolbaar dak en mijn zuil zal ongeveer 170cm hoog moeten komen.
        Kun je een indicatie geven van wat zo'n gevaarte ongeveer kost?

Groeten,

Caspar Tielemans
        Wat er verder nog op mijn Bucket list staat?
        Olympus Mons, maar wel met zuurstof

Comment

• Originally posted by cas View Post
          Kun je een indicatie geven van wat zo'n gevaarte ongeveer kost?

Groeten,

Caspar Tielemans
          Als je goede connecties hebt zal het niet veel kosten....

Groeten

Dirk Tielemans ( zouden wij verre familie zijn ?? ) >>> in afstand allicht !
          Last edited by knife; 29-05-13, 18:30.
          12 " Skywatcher flex-tube auto-dobson met motorfocussser, Skywatcher 70/500 zelfbouw witlicht zonnekijker met motorfocusser , SPC900NC en ....

Comment

• Mijn zuil kostte mij 200,- euro. Deze is op maat en mijn specificaties gemaakt bij een locale metaalbewerker in de buurt (waarvan de kontaktpersoon toevallig ook geintresseerd is in Astromomie en daarom enthousiast was dit voor mij te doen). Ik vind hem bijzonder stabiel. Misschien dat ik t.z.t. nog vul moet zand voor trillingsdemping, alhoewel ik denk dat dat niet nodig is maar kan ook geen kwaad om uit voorzorg extra te doen.

Ik had vooraf info over div. soorten zuilen via internet ingewonnen en begrepen dat het belangrijk is dat de vanen aan de zijkant het beste zo ver mogelijk tot bovenaan doorlopen voor meer stabiliteit. En zo nog een aantal handige weetjes over stabiele zuilen en hoaxes over zuilen zoals de zgn. 'ratbox' die veel gekopieerd wordt maar volgens sommigen helemaal niet stabiel zijn en trillingen kunnen geven. Zie bijv. dit youtube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=AOeLnecOMeg van een productiebedrijfje uit Engeland.
            Robtics RC8, F8 (0,75 reducer: F6); Skywatcher ED80 F7,5; montering: NEQ6pro; Atik383L; gemodde Canon EOS450D; ALccd5 (QHY5) www.astrodomus.nl

Comment

• Deze metaalbewerker heeft aangegeven dat ik zijn gegevens mag doorgeven: Metaalbedrijf J. Pompstra, www.pompstra.nl pompstra@pompstra.nl. Deze had aangeboden mijn zuil voor 170,- euro ex BTW te maken, maar was voor mij te ver weg. Maar voor wie er wat aan heeft kan hem benaderen.

Comment

• Nog even een 3-tal laatste foto's van mijn opstelling en sterrenwacht/schuur.
                Attached Files

Comment

• Wat een heerlijke luxe, Jan.
                  Groet Tim; 20cm @F/5 Newton, 7 cm @F/6 ED Doublet, NEQ6 pro/EQmod/CdC, QHY5/9x50 finderguider, Canon 350D (Baader ACF en directe peltier koeling)

Comment

• Echt mooi geworden! Super netjes afgewerkt!
                    CGE-PRO, GSO 10" RC f/8, 10" Carbon Newton f/4, AP APO80Q, Atik 383L+, PST.

Comment

Working...
                    X