Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Hoe maak je je DOB transporteerbaar????

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Hoe maak je je DOB transporteerbaar????

Ik heb al vaker gemeld dat ik een 12 inch Dob heb van Telescop-serice.de
    Nu is mijn vraag: hoe nemen jullie deze mee het veld in zonder auto?

Groeten Coin
    Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
    Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Ik denk niet of met veel moeite. Een dob is niet kleiner te krijgen lijkt mij.
    But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

Niet. Niet te beuren, dat ding. Ik neem hem altijd in de auto mee en zet hem naast de auto neer.
      ...and the stars look very different today...

Commentaar

Jammer ik heb geen auto, ik zat zelf meer te denken aan een bestaand type kar of zelfbouw . toto nu toe neem ik m wel es mee op mn kite buggy en zelfs een keer op een kruiwagen :tup: beviel wel goed maar je moest wel opletten dat ie niet omkiepte.

Als er meer mensen suggesties hebben laat t ff weten

Gr. Coin

Commentaar

Ik heb er ook aan gedacht om een koffer of karretje te maken voor mij spullen maar een koffer van hout of staal is niet te tillen, je kan tenslotte niet het dunste hout gebruiken. En een koffer maken van kunststof is niet zo makkelijk als je zou denken.

Een karretje lijkt dan de beste oplossing maar ik dacht dat de telescoop teveel zo trillen in de kar tijdens het rijden. Dat lijkt me niet goed voor de lens/spiegel die je toch graag op z'n plek wil houden.

Een speciale of aangepaste tas zou nog wel het beste zijn maar dan mag je wel diep in de buidel tasten.
          But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

ik dacht dus aan zon kar als je wel eens achter skelter ziet een mini aanhangwagen oid met zachte banden als je ze wat leeglaat oid zullen er minder snel gevaarlijke trillingen doorkomen oid ( niet meer als met een auto )

Commentaar

mm ik zou het niet weten, ik heb het tot nu toe altijd met de auto gedaan.. maar zo'n tas wil ik nog wel graag hebben denk ik. gewoon betere bescherming die dingen zien er super mooi uit.

Commentaar

hey coin,

wat je kan doen is een tas kopen van het merk orion. op http://www.aquariusoptics.nl staan verschijnende tassen, waarvan de grootste geschikt is voor de orion SkyQuest XT12, wat ook een 12'' dobson is.

hier moet jou telescoop dus ook in passen. goed, het geintje kost je 136 euro, maar de zachtgevoerde tassen van orion zijn wel van een prima kwaliteit. ik heb er zelf een voor mijn Vixen Great Polaris montering, en ik ben er best wel tevreden over.

je assesoires kan je in een koffertje stoppen, en dan ben je volgens mij al best wel mobiel.

groeten, maarten
                Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
                Vixen Great Polaris
                Canon 350D - NexImage

Commentaar

Kijker in de tas, oculairen e.d. in de koffer(had ik al) blijft over : het onderstel :banghead: ik zal dus toch es rondkijken naar een karretje oid.
                  Mn strandbuggy(3 wieler waarmee je kunt rondracen op het strand met een grote vlieger) voldoet wel, maar moet nog aangepast worden.
                  ik zal daar es wat mee rondklooien en es zien of dat met kleine aanpassingen lukt .
                  ALs er ondertussen ideeen binnen komen laat ze weten ik ben vast niet de enige die naar een betaalbaar transportmiddel op zoek is voor korte afstanden.

Gr Coin

Commentaar

ben straks jarig en heb een Strandtrolley besteld met grote luchtbanden er onder: Lekker groot en kan veel gewicht hebben
                    Laag zwaartepunt en dus stabieler dan eerder genoemde vervoermiddelen
                    betaalbaar en hopelijk duurzaam
                    ALs deze binnen is en getest zal ik zo snel mogelijk laten horen hoe het ging en wat de(test)resultaten zijn.

Coin

Commentaar

heb je de doos nog???

heb je de doos nog??

Commentaar

Nope! Ik kreeg m ingevouwen met een lint er om van mn ouders:
                        misschien is het een goed idee om een sportvis groothandel of grotere hengelzaaak te bellen want een merk of logo weet ik niet
                        wel weet ik dat deze invouwbaar is, grote kruiwagen banden heeft en uitgevouwen ook net zo groot is als een flinke kruiwagen.
                        ik heb em uitgetest met mn 12" Dob. en ben zwaar tevreden over de uitvoering ed.
                        het kijken is veel eenvoudiger geworden nu ik mn kijker in zn geheel op deze kar kan meesjouwen, dit scheelt echt een rugoperatie haha

Commentaar

Werken...
                        X