Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

zonnefilter knutselen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

zonnefilter knutselen

Hallo...

Ik heb baaderfolie besteld en het is nu binnen :lol:

maar hoe knutsel ik dan een zonnefilter in elkaar?
    Of all the things I' ve lost...
    I miss my mind the most...

Koop een stukje PVC buis met een diameter van ongeveel 1 cm groter dan de opening van je telescoop, zodat je het precies over je douwkap heen kan schuiven. Koop ook zo'n soort van stalen spanstrip. Span de folie mooi glad voor de PVC buis zet het vast met de spanstrip en klaar ben je...

Je kan het natuurlijk ook anders doen maar dit komt in mij op en het lijkt me wel netjes...

Voor de benodigdheden ga je naar de grotere doe-het-zelf zaak...

Let wel goed op dat het folie goed strak en glad gespannen is, als er vouwen of golven inzitten bied het geen optimale bescherming voor je ogen!
    But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

thanx...

heeft iemand nog een idee??
      Of all the things I' ve lost...
      I miss my mind the most...

Commentaar

pvc zitten vaste maten in. bv 110 mm 125mm 160mm. je moet dus net geluk hebben dat je diameter er tussen zit.

veel makkelijker is hardkarton je maakt eerst een koker voor je telescoop en dan maak je 2rondjes van je telescoop diameter je folie doe je daar tussen niet te strak het mag niet onder spanning staan, en die plak je op de koker die je gemaakt hebt voor je telesccop. heel makkelijk en kost bijna niets.

ik weet niet hoe je duits is hier is een beschrijving van baader

Ik heb ook nog nooit gehoord dat het slecht is als je vouwen zou hebben. Waarom? de folie heeft toch al de eigenschap om 96% van het licht tegen te houden waarom zou dat niet zo zijn als het gevouwen is ?

Kan het ook niet terug vinden op de site van Baader.

Commentaar

baaderfolie ?? Heeft iemand een foto hoe het eruit ziet

Commentaar

Een A4 velletje dun, spiegelend plastic... De velletjes kunnen natuurlijk ook groter zijn...
            But I, being poor, I've ownly my dreams. I split my dreams under your feet. Tread softly, because you tread on my dreams. I assume you dream...

Commentaar

Het lijkt veel op aluminium folie alleen wat sterker.

je kan het al kopen vanaf 10cm of zo ..

Commentaar

Werken...
              X