Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zwarten tubus

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zwarten tubus

Ik zit nu al eventjes met de gedachte mijn tubus langs de binnenzijde te zwarten. Mijn interesse licht vooral bij PN en stelsels dus iedere toename in contrast helpt daarbij. Nu was ik overlaatst in de doe het zelf zaak hier vlakbij en zag er mat zwarte Hammerite 600 staan.

Zou dit iets zijn om mijn scoopje wat te verbeteren of moet ik nog wat rondhoren naar echte zwarte matte verf (of hebben jullie ervaring daarmee?).

Bij mij heeft vilkt aan de binnenzijde plakken reuze geholpen. Door zijn onregelmatige structuur zo goed als geen reflecties, zie hier een ander topic van mij in het forum

http://www.astroforum.nl/viewtopic.php? ... highlight=
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Hallo Kip,

Je moet iets gebruiken wat relief heeft. Dus vilt is prima. Als je met verf wilt stoeien kan je het beste wat zand strooien op de natte verflaag, laten drogen en dan nog eens verven of spuiten. Je kan ook schotten (baffles) in de buis plaatsen maar dat is wat lastiger.
      Vilt kan veel stof afgeven, vooral als het er net inzit. Dus je moet wat vaker de hoofdspiegel schoonspoelen. Je kan van tevoren het vilt bespuiten met zwarte spuitbusverf zodat het stof vast blijft zitten.

succes!

Commentaar

Het vilt ( velours) zou ik niet verven, de verf geeft weer een laag wat kan spiegelen.
        Het stof wat er afkomt doet geen afbreuk aan het beeld, het is alleen cosmetisch niet mooi.
        Niet te vaak schoonmaken, een foutje tijdens de schoonmaak is zo gebeurd, en dat heeft veel meer gevolgen als een beetje stof.

Commentaar

Ik heb nu 2 namen, namelijk Krylon Ultra Flat Black en Krylon Make it Stone!. De eerste is zeer donkere verf en de tweede is verf met textuur. Zou normaal goed moeten werken. Morgen eens gaan horen in een doe het zelfzaak niet zo ver af .

Commentaar

Ik heb iets anders . Eerste laag zit er al op van deze verf en het zwart (qua intensiteit) is te vergelijken met het zwart van een DVD-doosje. Verder is het zeer mat waardoor reflecties nauwelijks te zien zijn. Binnen enkele dagen nog enkele bussen laten meebrengen om het af te werken.

Commentaar

Werken...
            X