Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Bresser N150 met vilt bekleed

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Bresser N150 met vilt bekleed

Hallo allemaal,

Ik heb van het weekend weer eens lopen knutselen. Mijn hele kijker is nu van binnen bekleed met vilt, ook de fucusserbuis.

De volgende foto's heb ik met flitser gemaakt en ik zie bijna geen reflecties meer. De bresser is weer een stukje beter geworden

Zogoed als geen reflectie meer te zien, en dat voor 2 uurtjes werk :lol:
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Heel netjes gedaan, Patrick! Dat is echt een klusje dat iedereen met een gesloten Newton zou moeten doen. Wat voor vilt heb je daar precies voor gebruikt? Voor de Lidlscoop gebruikte ik vilt-karton, maar dat is hier nergens meer te krijgen..

Wat zie ik nou in het midden van de onderste foto? ik kan het even niet plaatsen.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ik heb gewoon vilt gebruikt, van dat hele soepele. Dat was best een karwij om dat in een volledig ingelijmde tubus van 1200 mm te doen zonder dat het al aan de wand plakte voordat het op zijn plaats zat
      Maar met hulp van mijn lieve vriendin is de klus dan toch geklaard.

Wat je in het midden van de laatse foto ziet is de reflectie van de flitser in de primaire spiegel. Dat is dan ook de enige reflectie die je ziet :!:

Ik ga hem binnenkort maar eens testen op de maan e.d.

Commentaar

Aha, zelfklevend vilt. Dat lijkt me inderdaad lastig om mooi glad te bevestigen, maar zo te zien is het goed gelukt. Waar koop je dat spul? Ik ben benieuwd naar je testresultaten en ook erg nieuwsgierig naar een eventuele stertest die je gaat doen. Dan heb ik wat vergelijkingsmateriaal!
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Bij mij heb ik al dat zelfklevende opnieuw moeten lijmen .. door de warmte wou het wel snel los laten.

Commentaar

nee, het was niet zelfklevend hoor. Ik heb alles met Pattex montagekit gedaan

En de stertest had ik al een keer gedaan, en die was vrij goed. Ik heb nu de primaire spiegel wat gelijkmatiger ondersteund en denk dat de stertest nog wat beter gaat uitvallen. Ik zal hem proberen de fotograferen.

Commentaar

Ik durf het niet aan. Wil je de kijker ooit een keer van de hand doen moet je altijd verantwoorden waarom je vilt erop hebt geplakt. Dus denkt de koper; toch niet goed genoeg en zal je inboeten op jou verkoopprijs.
              [url=http://carshownet.com]video[/url]

Commentaar

Dat zie je helemaal fout, mijns inziens.
                Dit is iets wat in duurdere kijkers vanuit de fabriek wordt gedaan en zal alleen maar bijdragen in de verkoopprijs.

Degene die dit een probleem vind mag van de koop afzien

Commentaar

Werken...
                X