Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

HEQ 5 upgrade: de electronica

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

HEQ 5 upgrade: de electronica

Zo. De boel zit in elkaar. Nu nog even een kort verslagje.
    De boel zit in elkaar. Het synta-goedje is weg en de electronica zit erin.
    Iedereen bedankt voor de tips trouwens
    Hier zie je de printplaat met de connector voor de autoguider/pc interface (lx200)

Ik heb een gaatje gemaakt met een boormachine en een soldeerbout om de interface netjes weg te werken

Zo ziet het er nu uit.

De synta handboxjes zijn standaard voorzien van een fel groen ledje. Door het ledje uit te solderen en omgekeerd te plaatsen is ie standaard rood.

Met dit printplaatje kan ik nu een hoop doen.

Eenmaal aangesloten aan de pc is er een handig (gratis) programmaatje om de hele handel in te stellen. Zo kun je allerlei snelheden kiezen, speling compenseren en nog veel meer.

Hier mee kun je (oa ook met starry night en skymap) een langzame goto doen. Heel aardig is de zoekfunctie. Hij zoekt vierkante gebiedjes af en maakt deze steeds kleiner
    De leukste feature vind ik intellytrack. Als de telescoop niet goed uitgelijnd is kun je mbv compenseren (4 minuutjes de ster met de hand volgen) de poolafstelling goed krijgen.

Daarnaast zit er een PEC (periodic error correction) op de chip, waarmee je de periodieke fouten kunt compenseren. Ik gebruik het nog niet.

Al met al een hoop techniek voor een zacht prijsje!

Montering: 750 euro.
    Chiptunen incl kabels en codes: 230 euro.
    Vet en andere zooi: 20 euro.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL
Werken...
X