Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

HEQ-5 Upgrade (fotosessie) : liposuctie

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

HEQ-5 Upgrade (fotosessie) : liposuctie

Met mijn heq-5 kan ik maximaal een minuut of 2 belichten zonder te volgen. MAAR. Dan moet ik geluk hebben. Na veel lezen en speuren op het internet blijkt dat de montering 2 grote euvels heeft.

1 Het vet is niet consistent (dus bij -2 loopt de montering niet zo secuur als bij +10)
    2 De motoren zijn deels van plastic (binnenwerk). En gaan we dus vervangen

Er zit bij mij een rare periodieke fout in. Ergens binnen 20 minuten drijft ie 30 seconden lang weg. Dat kan ik opheffen middels de periodieke foutcorrectie, maar ik denk dat er ergens in de wormwielen een fout zit.

De liposuctie van de declinatie-as van de montering.
    Jongens en Meisjes: Synta vet is ENG. Het blijft overal zitten, het BIJT terug en is bijna niet weg te krijgen. Je herkent het niet eens als vet. Het lijkt meer op teer dan op vet.

De montering is mooi, robuust, en prettig om mee te werken. Dit geldt ook voor het uit elkaar halen. We beginnen met de declinatie-as.

1 van de 2 stappenmotoren die vervangen gaan worden.

De getunede chip (met oa. autoguiding, pec, en goto)

Het bronzen wormwiel, volgesmeerd met enge, bijtende eb.

Het zou me niet verbazen als dit goedje een halfwaardetijd van 2000 jaar heeft. Wat een rommel. En zo veel!

Ook de wurm zit vol

De tandenborstel is het beste middel. Eerst tandenpoetsen, dan in bad.

Een half uur verder (!) is alle eb weg. Het bronzen wiel kijkt me lachend aan. Synta maakt mooi spul. Waarom verpesten ze het dan?

Ook het wormpje straalt van plezier.

Vandaag of morgen ga ik wit lithiumvet halen. De rest gaat met WD40.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Geweldig Nop! Weer een nieuw lid van de Astrostart Synta-pimpsquad. BANG, en het vuil is weg!

Maar wat wil je precies gaan doen met WD40? Ik weet niet wat er gebeurt als dat in contact komt met lithiumvet... Ik heb gewoon ALLES met dat witte vet ingesmeerd.
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

WD 40 is voor de metalen onderdelen. Heb jij nog een lithiumvet-tip? Ik heb een portje lithiumvet, maar dat is grijs. Ik weet niet of dat nog uitmaakt.
      PS
      Wil jij een flesje met de titel Synta-BANG! photoshoppen?
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Wit lithiumvet is juist gemaakt voor metaal! Is dus voor je hele montering geschikt. Bovendien is WD40 heel dun, dus op den duur sijpelt het naar het onderste punt. Witvet is dik en blijft dus gelijkmatg verdeeld zitten.

Grijs lithiumvet ken ik niet... Gewoon naar de Brezan en vragen om witvet. Iedereen noemt dat zo.

Commentaar

Ik heb ooit eens WD40 en lithiumvet met elkaar gecombineerd op een EQ2. Meest gladde en glibberige smeer die ik ooit gezien heb. Of dit ideel was weet ik niet maar allesinds wel beter als de lijm die ertussen stak.

Commentaar

Nop :
            Het zou me niet verbazen als dit goedje een halfwaardetijd van 2000 jaar heeft. Wat een rommel. En zo veel!

Ik begrijp het wel en Roel weet dat ook.

Het tandwiel is waarschijnlijk van brons. (koper en Tin legering)
            [url=http://carshownet.com]video[/url]

Commentaar

Origineel geplaatst door Tonnie
              Het tandwiel is van brons. (koper en Tin legering)
              Scherp, Tonnie. Je hebt inderdaad gelijk.

Commentaar

Mooi gedaan nop! Hoeveel heeft dit trouwens allemaal gekost? (de chip en de mount enzo.....)

Commentaar

Bij smeermiddelen wil ik toch het een en ander over kwijt.

Het zwarte teer, troep en moeilijk te verwijderen vet is grafiet vet. Vaak op synthetische basis. Bij smeerveten is het belangrijk dat het goed hecht op de raakvlakken en niet wordt weggedrukt. Vandaar dat vetten dik zijn en moeilijker droog lopen.
                  Dus de druk tussen de tand flanken is bepalend voor de keuze olie of vet.

Commentaar

Ik heb ptfe spray tussen de metalen delen gedaan, dit hecht wel en is op teflon basis. tot nu toe werkt het super.
                    Misschien is het ook een idee om polijs schuurpapier te halen en alle metalen delen goed glad maken. Je Pe zal daar van opknappen.

Commentaar

Origineel geplaatst door SkyGuy
                      Mooi gedaan nop! Hoeveel heeft dit trouwens allemaal gekost? (de chip en de mount enzo.....)
                      De mount was 500 euro. Chip + kabel + softwarecodes + 2 motortjes nog eens 110 euro.

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                        Ik heb ptfe spray tussen de metalen delen gedaan, dit hecht wel en is op teflon basis. tot nu toe werkt het super.
                        Misschien is het ook een idee om polijs schuurpapier te halen en alle metalen delen goed glad maken. Je Pe zal daar van opknappen.
                        Waar heb je dat spul gekocht ko?

Commentaar

bij de wat grotere auto onderdelen zaak..

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                            Wel eens van Scotch-brite gehoord?

Commentaar

Origineel geplaatst door Nop
                              Origineel geplaatst door SkyGuy
                              De mount was 500 euro. Chip + kabel + softwarecodes + 2 motortjes nog eens 110 euro.
                              Is dit trouwens moelijk om om te bouwen? Want dat zou me een hoop geld schelen als ik er een aan zou schaffen in plaats van de witte pro versie!

Commentaar

Werken...
                              X