Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

mijn zonnefilter!!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

mijn zonnefilter!!

allereerst een plaatje wat ik allemaal nodig dacht te hebben..

===Edit door Paul: Ik heb even je foto's wat kleiner gemaakt zodat het forum in vorm blijft===

lijm schaar liniaal folie dacht ik nodig te hebben, er kwam later nog plakband en dubbelzijdig plakband bij..

hierna ging het zo lekker dat ik een paar stappen vergeten ben te fotograferen.. heb daarna soort deksel gemaakt met gaten erin.. 4 lagen op elkaar geplakt en onder de onderste laag de zonnefilter met daarna nog een laag..

hier zie je de laag er nog is op.. toen de onderste laag ook zat heb ik het hele ding nog is getaped zodat echt alles dicht was..

hier nog eentje dat ie op de onderkant ligt... weet niet waarom ik deze heb gemaakt

en hier het eind resultaat!!!

nice :Y
    Of all the things I' ve lost...
    I miss my mind the most...

Commentaar

waarom heb je maar een klein rondje i.p.v. je hele opening? of is dat omdat de telescoop dan teveel licht doorkrijgt waardoor het schadelijk word?
      Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

klopt deepsilence80s..
        mijn spiegel is 25cm, het is erg schadelijk als je dat helemaal gebruikt. bovendien heb je met 10cm genoeg, dan zie je dezlefde details als helemaal.. alleen is het nu niet slecht voor mijn ogen

Commentaar

Wat leuk om te zien hoe je dat hebt gedaan Miranda!!! En hoe lang ben je er mee bezig geweest???

Commentaar

gisterenmiddag begonnen, ondertussen lekker bruin worden buiten hihi heerlijk.. ben tot gisteravond doorgegaan en heb hem vanochtend afgemaakt en getest..

Commentaar

Ha, echt leuk! Een hele dag knutselen en bruin worden tegelijk is helemaal super!
              Maar ik begrijp dat hij bevalt???

Commentaar

de maksutov is 127 mm mag dat voledig afgeschermd worden met folie of ook verkleint tot 100?
                Jupiter. Mannen weten waarom.

Commentaar

12 cm mag nog wel.. volgens mij is dat nog niet zo schadelijk..

Commentaar

goed gedaan meid.

Commentaar

thanx :mrgreen: 8)

Commentaar

niet verlegen zijn ,maar trots!!!

Commentaar

Ja precies! En je gaat met Roel een masterclass Zonneknutselen geven voor veel geld!
                          30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

zeg maar al meteen waar en wanneer dit doorgaat.
                            kan ik me inschrijven.
                            ik kan wel alleen met postduiven betalen,is dat ook goed?

Commentaar

mwhaha ja postduiven kan ook! want die heb ik hier in rockanje wel nodig gehuchtje HAHA

Commentaar

Werken...
                              X