Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zonnefilter voor de Lidlscope

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zonnefilter voor de Lidlscope

Morgen is het zover. Roel bekommt endlich auch ein Lidlscope! In het kader van Lidl-tuning voorpret ben ik alvast begonnen met het in elkaar prutsen van een zonnefilter, zodat ik morgenmiddag direct aan het waarnemen kan slaan.

Met onmisbare hulp van Demelza (die zelf ook een Lidlscope heeft en mij perfect heeft geholpen met de exacte maten!) heb ik bij de bouwmarkt bij de rioolpijpenafdeling de geschikte materialen bij elkaar gezocht, de figuurzaag erbij gepakt en het volgende in elkaar geprutst:

Om de kijker zelf tegen krassen te beschermen heb ik witte schuimrubberen tochtstrips aan de binnenzijde aangebracht:

Het kost je even een middagje, maar je spaart er een hoop geld mee uit.
    Bij TS kost hetzelfde zo'n 80 euro.
    http://www.teleskop-service.de/baaderse ... e.htm#sofi

(advertentie)
    Heeft u ook een Lidl Skylux? CelestRoel maakt een perfect passend PROFESSIONEEL filter voor de astronomisch lage prijs van slechts 50 euro. Nu tijdelijk inclusief GRATIS A4'tje met waarneemtips!

ASTROELS ASTROSHOP BONANZA! GET A CD FOR FREE!
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Haha goed gedaan man!
    Waarom zou je het duur doen als het ook goedkoop kan...

Als ik nog eens tips nodig heb dan weet ik bij wie ik terecht kan
    De kosmos, wat een geniaal ontwerp.....

Commentaar

Origineel geplaatst door gijsraaf
      Als ik nog eens tips nodig heb dan weet ik bij wie ik terecht kan
      Wie nu een zonnefilter van CelestRoel (c) bestelt maakt kans op een 'meet & greet' met de geestelijk vader van CelestRoel (c). Pak die kans!

P.S De skylux laat nog even op zich wachten... Nog een weekje en dan verschijnt op dit forum een uitgebreide recensie.

Commentaar

In het kader van Lidl-tuning voorpret ben ik alvast begonnen met het in elkaar prutsen van een zonnefilter, zodat ik morgenmiddag direct aan het waarnemen kan slaan.
        Ben je niet "bang"voor je kunststof lens?
        [url=http://carshownet.com]video[/url]

Commentaar

Kunststof lens? Er zitten geen kunststof lenzen in de Lidlscope...

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel
            Kunststof lens? Er zitten geen kunststof lenzen in de Lidlscope...
            De scoop weegt ca. 1300 gram. Ik vind dat nogal licht voor glazen optiek. Maar je zegt het zo stellig dat ik nu ga twijfelen. Immers je hebt dat scoopje geheel uit elkaar gehaald en ik niet.

Wat voor lens zit er dan wel in?

Commentaar

Het objectief is een volledig gecoate 70mm Fraunhofer achromaatlens. Hij is van 100% echt glas, Tonnie! De scoop komt uit de Meade-stal. Verwar 'm niet met de Aldi-scoop.

Hij is zo waarschijnlijk zo licht (vind ik eigenlijk ook nog wel meevallen) omdat de complete focuseerinrichting van plastic is...

Commentaar

Die van mij weegt volgens mij nog geen kilo inclusief zoeker. :S
                Ik zal eens even kijken dit weekend.
                Ik schat een 7 a 8 honderd gram.
                Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Skylux weegt bij mij 1145gr met zoeker, kap en afsluit dop. Zonder zenitspiegel.

Commentaar

Werken...
                  X