Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

50cm f4 naar f3?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

50cm f4 naar f3?

Beste,

Ik Ben in het bezit van een 50cm f4 Spiegel en ik twijfel over de toekomst van deze optiek.

Of ik laat hem herslijpen tot f3 en ER een Newton van maken voor op montering.
    Of ik verkoop hem zodat iemand er een lichte Dobson rond Kan bouwen.

Maar hoe realistisch is het herslijpen naar een F3 system. Ik zal het moeten laten doen, want zelf totaal geen ervaring. Een Newton er achteraf rond bouwen is niet moeilijk en doe ik zelf.

Alle ideeen zijn welkom

Met vriendelijke groeten,

Pieter-Jan Dekekver
    www.astronomie.be/pieterjan.dekelver 0.20m f5.14 Newtonian Telescope. Paracorr Corrected. 10 Micron GM2000 HPS GEM. CCD: SBIG ST-10XME, ST-402ME, STi Mono

-- Objects on sketch are fainter than they appear --

Commentaar

Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Geheel eens met Jean-Pierre. En veel werk betekent ook een aardig prijskaartje. Ik zou hem verkopen als f/4 en dan een nieuwe 50 cm f/3 kopen. Ik denk dat je dan een vergelijkbare prijs kwijt bent als je verkoop f/4 en aanschaf f/3 verrekent. Er een f/3 van maken betekent gewoon er een nieuwe spiegel van maken. Je spaart alleen de kosten van de blank en een deel van het voorfrezen uit.
        http://www.janvangastel.nl/Astronomy/

Commentaar

Last bewerkt door jeanpierre; 08-12-19, 14:07. Reden: opties toegevoegd
          Ga de weg die jou het beste lijkt.

Commentaar

Beste,

Dan denk ik dat de beste optie is om hem idd te verkopen als een set ( heb de vangspiegel ook nog ).

Bedankt voor de tips!

www.astronomie.be/pieterjan.dekelver 0.20m f5.14 Newtonian Telescope. Paracorr Corrected. 10 Micron GM2000 HPS GEM. CCD: SBIG ST-10XME, ST-402ME, STi Mono

Commentaar

Werken...
            X