Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zucht. Alweer een Propdob. Maar nu een 30cm f/4!

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Astroproducts verkoopt ze ook, voor een heel redelijk bedrag: https://www.astroproducts.nl/a-22753...2-for-dobsons/

Alleen wel 30 dagen wachten
    What where the skies like when you were young?

Commentaar

Heb je ook ergens een foto met alles in de kist, maar met het deksel eraf? Een blik op de ingewanden in vliegtuigmodus, zeg maar
      12.5"f/5 - 8"f/5.5 - 4.5" f/4.5 - TS Marine 15x70 - Swift Audubon 10x50 - Vixen SG 2.1x42

Commentaar

Astroproducts
        Goed om te weten. Altijd handig die site.
        Alle Messiers zijn zichtbaar in een 38mm telescoop.

Commentaar

Origineel geplaatst door svdr Bekijk bericht
          Heb je ook ergens een foto met alles in de kist, maar met het deksel eraf? Een blik op de ingewanden in vliegtuigmodus, zeg maar
          Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: inpakken.jpg views: 1 grootte: 817,6 KB id: 1408124

1. De lege kist. Je ziet de uitsparingen in de bodem voor de collimatieboutjes en delen van de focuser
          2. De hoogtelagers en de focuser op de bodem
          3. Alles erbij: sterknoppen, dwarsstangetjes, zoeker, batterijkastje. Daarop de vangspiegelring.
          4. De hoofdspiegelbak (met afdekplaat voor de spiegel) daar weer bovenop.

Klaar! Het deksel kan erop.
          "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Dank voor het plaatsen van die laatste 4 foto's. De vangspiegel zelf haal je dan weg en vervoer je samen met de hoofdspiegel?
            50 cm Van Gastel dob - 30 cm Van Gastel dob - 15 cm zelfbouw Newton - Modded EOS 700D met een WO ZS 71 ED op een SW HEQ5-Pro, ASI1600MM-C met een 8" RC op een EQ6-R

Commentaar

De vangspiegel vervoer ik in het oculairentasje, in zijn eigen houdertje. Ik heb daarvoor een plastic drinkbeker omgebouwd. De spiegel klikt met magneten vast op het deksel, precies zoals hij ook op de vangspiegel"hub" vastklikt.

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC_2105.jpg views: 97 grootte: 94,9 KB id: 1408133

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC_2106.jpg views: 93 grootte: 96,2 KB id: 1408134

Klik op de afbeelding voor een grotere versie naam: DSC_2107.jpg views: 91 grootte: 94,6 KB id: 1408135

Dit doe ik trouwens alleen als ik met het vliegtuig reis, normaal gesproken blijft de vangspiegel gewoon gemonteerd in de telescoop zitten.
              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

heb daarvoor een plastic drinkbeker omgebouwd
                Geschift. Geniaal, maar geschift
                12.5"f/5 - 8"f/5.5 - 4.5" f/4.5 - TS Marine 15x70 - Swift Audubon 10x50 - Vixen SG 2.1x42

Commentaar

Werken...
                X