Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Zonnefilter

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Zonnefilter

Gisteren is AstroSolar zonnefolie binnengekomen, en dit is het eerste resultaat:

+ =

Laat die zonsverduistering maar komen! :thumbup:

Zie je ook nog enige uitbarstingen met jouw filter?

Commentaar

nee sjors
      zonnevlekken en meer detail als je voor de zonne vlekken weer ene filter gebruikt ik heb mijne ook aangepast hij was kapot maar nu weer compleet ( ja een regel overtreden heb bij een stuk geschaaft stukje een andere stukje van het zelfde folie overheen geplakt. )
      nu aan de slag me toucam

Commentaar

Nee, kan geen uitbarstingen zien. Nu moet ik zeggen dat ik het meer gedaan heb voor de zonsverduistering, dan voor dagelijks gebruik.

Commentaar

Daar heb je een H-α filter voor nodig. Alhoewel je soms ook een white light flare kan zien maar die zijn zeldzaam en hebben een grote en complexe zonnevlekkengroep nodig.
          Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Daar heb ik 'm ook niet voor gemaakt hoor, ik had er eenmaal niet het geld voor over om een veel duurdere filter te kopen, maar voor 10 euro en een beetje knutselwerk krijg je dit al als resultaat.

Commentaar

Werken...
            X