Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

(knutsel) adaptor

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• skywatcher
    antwoordde :
    ben het met Ko eens :thumbup:

Laat een reactie achter ::

Gast antwoordde
    wat je kan proberen is je hoofdspiegel zo ver mogelijk naar boven doen met de colimatie knoppen. misschien dat hje dan wel genoeg hebt, anders een kortere focuser of de hoofdspiegel nog verder omhoog. (uitgaand van een newton)

• skywatcher
    antwoordde :
    over wat voor kijker spreken we hier ?
    het komt er op neer lijkt me , dat je niet genoeg in travel hebt

• Roel
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door Nightsky
    Ik zou wel willen maar heb geen ervaring met oculair projectie, ik doe alles met de webcam of spiegel reflex.
    Wat je zegt met een kokertje is geen slecht idee misschien iets van pvc in de juiste diameter ?
    Aha, dus jij hebt ook een spiegelreflex? Even off-topic hoor, maar ik heb dus voor mijn analoge spiegelreflex een adaptertje geprutst om de camerabody in de oculairhouder te schuiven. (een camera body-dop gepakt, daarin een gat gemaakt, en een buisje van 31,7mm opgelijmd) Nu merk ik dat ik mijn focustube niet ver genoeg naar binnen kan schuiven om een scherp beeld te kunnen krijgen. Dat was een onaangename verassing... Weet jij iets wat ik hier aan kan doen?

• Bullseye
    antwoordde :
    Ik heb de oplossing!!

wc rolletje! inkeping gemaakt camera lens erdoor heen, plakband erom heen dus strakker gemaakt (camera past er op en oculair paste al
    nu nog naar buiten!!

• Deepsilence80s
    antwoordde :
    maar elk oculair verschilt toch van grootte ? dus moet je de lens altijd verder of dichter van het oculair houden.

Gast antwoordde
    Ik zou wel willen maar heb geen ervaring met oculair projectie, ik doe alles met de webcam of spiegel reflex.
    Wat je zegt met een kokertje is geen slecht idee misschien iets van pvc in de juiste diameter ?

• Bullseye
    antwoordde :
    Oke! :angel9: ik had al wel gehoopt op een reactie :angel9:

Gast antwoordde
    past niet helemaal in dit topic.. dus Hup naar zelfbouw :hello2:

• Bullseye
    started a topic (knutsel) adaptor

(knutsel) adaptor

Ik wil een (tijdelijke) adaptor in elkaar knutselen, ik had verderop in dit forum gelezen dat een kladblok om het oculair en de lens van de cam vrij goed gaat.

Heeft iemand nog andere (misschien betere) ideeŽn?? :lol:

ps. later wil ik een universele adaptor aanschaffen, is dit aan te raden? omdat de canon 75 powershot niet van mij is en ik misschien ooit een andere camera neem, zou ik dan een adaptor moeten aanschaffen voor alleen de canon of universeel? (mijn eisen zijn nog niet hoog!)
Werken...
X