Announcement

Collapse
No announcement yet.

Originele Anton Kutter montering mooier dan nieuw...

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originele Anton Kutter montering mooier dan nieuw...

Tja... het moet ook enkel nog dienen als 'showpiece' en Biberach en achteraf op de UGent volkssterrenwacht hé. Eerste foto's stammen uit Biberach een achttal maanden geleden. Video is van gisteren 6 december. Zie je meteen het verschil...

Click image for larger version  Name:	montering 1.jpg Views:	1 Size:	222.0 KB ID:	1363303
    Click image for larger version  Name:	montering 2.jpg Views:	1 Size:	224.5 KB ID:	1363304

Bewaren
    Attached Files
    Ga de weg die jou het beste lijkt.

Diep respect voor al het harde werken, ik weet uit persoonlijke ervaring hoeveel werk dit is. Gelukkig hadden jullie meer tijd dan Herman ten Haaf en ik destijds met de Zeiss montering (ex. Leiden) voor Halley.
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, 90mmF10, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, EF 70-200mmF2.8L, 50mmF1.4, 20mmF2.8, Fujinon 10x50, Kamakura 10x50 Atik4000 mono, Eos70d, SXV-Lodestar, Basler ACA1280-60gm, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf

Comment

Originally posted by patrickduis View Post
      Diep respect voor al het harde werken, ik weet uit persoonlijke ervaring hoeveel werk dit is. Gelukkig hadden jullie meer tijd dan Herman ten Haaf en ik destijds met de Zeiss montering (ex. Leiden) voor Halley.
      forget it... Om dit zo mooi te krijgen hebben we helemaal geen tijd :-)
      Het monteren en demonteren en het zwarten is wel in handen van onze mensen. Allemaal eventjes tussendoor. (er zijn nog steeds de vele tientallen studenten,sterrenkundige projecten, andere telescopen voor Biberach, slumpen, 'sterren schitteren voor iedereen'... Maar al het opkuiswerk en beschermlaag aanbrengen op de messing onderdelen zijn écht wel vakwerk. En geloof me; daar staat een getal tegenover hoor.

Comment

Originally posted by jeanpierre View Post

forget it... Om dit zo mooi te krijgen hebben we helemaal geen tijd :-)
        Het monteren en demonteren en het zwarten is wel in handen van onze mensen. Allemaal eventjes tussendoor. (er zijn nog steeds de vele tientallen studenten,sterrenkundige projecten, andere telescopen voor Biberach, slumpen, 'sterren schitteren voor iedereen'... Maar al het opkuiswerk en beschermlaag aanbrengen op de messing onderdelen zijn écht wel vakwerk. En geloof me; daar staat een getal tegenover hoor.
        Al die vrijwilligers die er overdag aan hebben bijgedragen is heeft het wel mogelijk gemaakt om deze resauratie te realiseren. Het resultaat is prachtig, zeker ook door het messing vakwerk.
        Proficiat!!
        C-8 Orange (Sandcast) 1975. Sudiball under construction

Comment

ido.oosterveld het is inderdaad een juweeltje geworden. En onze mensen hebben meer dan hun deel gedaan.Soms van 's morgens 9 tot 's avonds 22 uur. Om dan bij heldere nachten nog tot 1 uur studenten te begeleiden op het dak. Taak van Guy....En de volgende dag om 9 uur stond ie er weer! Helemaal geen uitzondering.

Comment

Working...
          X