Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Plukschuim!

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Plukschuim!

127 euro!

Dat MOET goedkoper! Iemand tips?
    Afm . 79 x 23 x 23 cm
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

98 euro (beetje scrollen).

Of ga eens kijken bij een muziekwinkel, voor een leuke flightcase en wat plukschuim, inderdaad.

,xtG
    .tsooJ
    Ich bin ein Kollaser.
    http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

jah zelf fabriceren met die dingen waar je ook je light en sound prut in stopt

mssn heeft dj nog wel wat over
      [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

dat bolletjes schuim is gewoon geluids isolatie . maken ze dodekamers mee. is niet zo heel duur . en koffer misschien bij de gamma ofzo ?

Commentaar

naja een dode kamer daar heb je net wat meer voor nodig ik ga er niet vanuit dat philips alleen dat schuim gebruikt voor hun echte dode kamers daar zit wel wat meer achter ga ik van uit (zeker gezien de kosten voor het maken van die dode kamer).
          [I]"Never doubt that a small group of thoughtful committed citizens can change the world' indeed, it's the only thing that ever has"[/I] - Margaret Mead

Commentaar

de basis is dat spul .. het geluid kan daar niet op reflecteren om dat het allemaal hoeken zijn..

Goedkope versie van een dode kamer... Gewoon met eierdozen

je moet het wel zien in kleine vorm zoeen grote studio heeft wel punten van 30 40cm ofzo. maar de kleine studio's thuis voor zingen spreken is dit spul best goed voor.

Commentaar

klopt, wij hebben voor de band zo een kamer behangen met die rommel van de gamma. Werkt uitstekend! Zwevend vloertje erin...
              Maargoed, ik zou gewoon eens langs de gamma gaan. Je kan dat spul ook in meerdere lagen op elkaar leggen, met de noppen in elkaar gehaakt. Beetje lijm ertussen eventueel. Daarna kun je t vast wel snijden/smelten met een heet mes ofzo.
              "I canna' change the laws of physics captain!"

Commentaar

gewoon kijken voor leuk koffertje ( misschien op http://www.conrad.nl en dan helemaal links onderin bij Dj flightcases kijken )
                en schuimrubber ken hiero in ijmuiden best goedkoop in een koffer gemaakt worden in een vorm

Commentaar

plukschuim!

Zelf doen met schuim uit de bouwmarkt. Kistje of koffertje van de zolder.

Commentaar

Schuim : 10 euro
                    Koffer : 20 euro bij de blokker
                    Tijd : 1 uurtje werk

Spaart toch weer een hoop geld uit en je hebt nog veeeeeel meer ruimte over voor spullen dan bij prefab-koffers.

Alles adapters, webcam, kabels, occulairs gaan er veilig in mee.

Commentaar

Mmm! Vandaag voor de vakantie nog snel iets klussen. Ik heb da schuim nog nergens kunnen vinden.
                      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Doe het zelf winkel hebben ze het. Het is geluidsisolatie-schuim (is iets duurder, maar iets anders kon ik ook niet vinden)

Commentaar

Pluikschuim!

Dat kan goedkoper!!

Deze week heb ik dit gekocht (via internet) bij J&H LICHT EN GELUID.

Plukschuim, 585x385x80mm (er zijn ook nadere maten)

http://www.verkoop.licht-geluid.nl/Pluk ... c8254.html

Prijs 21,90!! (deze maand nog gratis transport)

Nu alleen nog even er een houten koffer er omheen fabriceren....

Gerard
                          Oostvoorne.
                          305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Mensen kijk uit met schuim bij je gevoelige optiek!!
                            Als je optiek bewaard in schuim, zorg er dan voor dat de optiek goed luchtdicht beschermd is.
                            Het schijnt dat er in schuim gassen zitten die slecht zijn voor je coating!!!
                            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Ik ben net bezig een mooi oculairenkistje te maken en was van plan daar wat plukschuim in te stoppen. Klopt het dat er uit plukschuim gassen komen die coatings aantasten ?
                              WO Megrez 88 FD (88mm F5.6) | TAL 200K (200mm F10) I ...en (te) veel meer...

Commentaar

Werken...
                              X