Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Restauratie bekleding verrekijker

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Restauratie bekleding verrekijker

Beste listers. Ik wil de bekleding van een oude kijker, die al grotendeels vergaan is, vervangen. Heb ergens gelezen dat dat spul leatherette heet en van kunststof is. Kennen jullie een leverancier die dit kan leveren? De kleur moet zwart zijn en een pebblestone profiel hebben en liefst zelf klevend zijn. Hoor het graag, Jan-Bert

https://www.etsy.com/market/leatherette_sheets Hier?
    Schiedam
    Telescopen: Skywatcher Widefield 150mm Achro, Evostar APO 120ED, Vixen 102ED (upgraded by FirstLight), UK OMC140 Maksutov op GPDX, Skywatcher Maksutov 102 (g&g) op Alt/Az of Star Adventurer.
    Astrobino's: Swift 20X80, Skymaster 15X70, Jena 10X50, Habicht 7X42, s' Gucky 2.3X40.

Sterrenwacht Rijswijk
    Telescopen: 130 mm Astrophysics Starfire op NEQ6, 150 mm Newton op GP, C8 op NEQ6, Meade 14" op NEQ8, Lunt.

In het heelal aan het speuren sinds 1970

Commentaar

John bedankt voor je snelle antwoord. De betreffende site (Etsy) geeft nogal wat producten aan, zo'n 9000! Er staat iets op wat ik zou kunnen gebruiken maar wel via een verkoper uit Sydney Australie! Wellicht zijn er mensen op deze site die al eens eerder zich met bekleden van een kijker hebben beziggehouden en die een adres dichterbij weten met een product dat op het origineel lijkt.
      Ik houd mij aanbevolen! Groeten, Jan-Bert

Commentaar

Ik ben voor de bekleding uitgekomen bij Micro-Tools in Duitsland. Veel keuze ook aan schroevendraaiers etc.

Commentaar

Werken...
        X