Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Verschillende 10x50 kijkers

Samenvouwen
X
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Verschillende 10x50 kijkers

Hallo allen,

ik ben op zoek naar een tweedehands 10x50.
    Nu zie ik bijv:
    noblesse 10x50
    bresser hunter 10x50
    bresser cobra 10x50
    bresser bak4 10x50
    eschenbach start 10x50

allemaal in de zelfde prijsklasse. Zijn deze qua kwaliteit gelijkwaardig of springt er een uit in dit lijstje die beter is?

Het is mij niet helemaal duidelijk waar ik op moet letten.

is het ook noodzakelijk om eerst zelf te kijken voordat ik koop?

alvast bedankt

groet, Mark

Als je tweedehands koopt, dan kun je inderdaad beter eerst zelf kijken hoe de conditie is. Controleren of de kijker uit collimatie is, zit er schimmel aan de binnenkant, etc. Er zijn mensen die van mening zijn dat je beter altijd een kijker eerst zelf moet bekijken, ook wanneer je het nieuw koopt. Daar valt wel iets voor te zeggen. Maar daar staat tegenover dat je een online gekochte, nieuwe kijker thuis op je gemak kunt bekijken en als je twijfels hebt over de aankoop, dan kun je het ook zo weer terugsturen.

Ik weet niet of het echt verstandig is om bv. een Bresser Hunter tweedehands te kopen. Misschien kun je beter nieuw kopen, als het een kijker uit de lagere prijsklasse is. Zo'n Bresser Hunter heb je nieuw voor iets meer dan 40 euro. Ook hier weer, online gekocht en het bevalt niet: gewoon weer terugsturen. Bevalt het wel, dan heb je voor weinig een aardige, nieuwe kijker. Tweedehands een kijker kopen is interessant als het echt scheelt qua prijs, als het gaat om een bijzondere kijker (dat is zo'n Bresser niet), je weet waar je op moet letten bij aankoop en je weet hoe problemen op te lossen (of iemand hiervoor kunt inschakelen met verstand van zaken).

Commentaar

Werken...
    X