Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steiner 8x42.

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Steiner 8x42.

Mijn nieuwe verrekijker. Een Steiner 8x42.
    Attached Files

Waar wordt deze Steiner gemaakt? Ik vraag het omdat de vormgeving veel lijkt op een heleboel andere kijkers.
    Gijs van Ginkel

Comment

Ik heb het voor je opgezocht. De Steiner verrekijkers worden gemaakt in Bayreuth, Duitsland.

Comment

Dat weet ik, enige tijd geleden heb ik de fabriek bezocht en geen van de daar gemaakte kijkers leek in de verste verte op deze 8x42, dus ben ik nog steeds benieuwd naar de feitelijke maker. Staat of de kijker "made in Germany"of alleen "Germany" of iets anders?
        Gijs van Ginkel

Comment

De feitelijke maker is de Steiner, en hij komt daar weg uit de Steiner fabriek.

Comment

Misschien staat hij hier tussen? http://www.steiner.de/de/search/node/8x42
            Is het deze?
            http://www.steiner.de/de/fernglaeser/observer-8x42
            Alle Messiers zijn zichtbaar in een 38mm telescoop.

Comment

Nergens op de getoonde kijker op de WEB-site, geciteerd in post 6, kan ik een tekst vinden met : made in...enz. Staat er wel zoiets op de hier besproken kijker?
              Gijs van Ginkel

Comment

Hij staat idd in de lijst #EdwardB. En op de lensdoppen staat Made in Germany.

Comment

Op de lensdoppen??? en op de kijker zelf?
                  Gijs van Ginkel

Comment

Op deze website is te lezen dat (alleen) de premiumproducten van Steiner 100% made in Germany zijn. Goedkopere modellen bevatten onderdelen uit andere landen. De assemblage gebeurt in Bayreuth, Duitsland.
                    Maar ach, het gaat toch om de kwaliteit?
                    Hoe doet deze kijker het 's nachts?

Comment

Working...
                    X