Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Heq 6 montering

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Heq 6 montering

Hallo,

Ik heb een C11 ota en overweeg een Heq6 (pro) van Skywatcher aan te schaffen. Kan mij iemand zeggen of dit een passende combinatie ook voor fotografie. Ik heb ook nog een wo 80 mm apo kan die er ook nog aan?
    WO FLT 132 mm apo refractor (hoofdkijker) / EQ6pro go-to
    SBIG ST8300C en een Canon 500d eos niet gemodificeerd

Hoi Ruijr,

PM paul 66 eens, die heeft ook zo'n opstelling.

Gr. Dennis
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

combinatie C11 EQ6 heb ik wegens omstandigheden nog niet goed kunnen testen. Heb de C11 al weleens op de EQ6 gehad en het viel me wel op dat het geheel niet rotsvast stond. Mogelijk omdat mijn C11 een holle zwaluwstaart verbinding heeft, een massieve zal mogelijk meer stijfheid geven. visueel lijkt me dit geen probleem: ik vond de stijfheid van het geheel EQ6+C11 vergelijkbaar met een LXD75+C8

Voor fotografie:

EQ6 + vergelijkbare Apo (F/500) die jij hebt, ongeveer 3 a 4 minuut zonder autoguiding, wat best netjes is, maar let op: er bestaan verschillen in PEC errors tussen EQ6 monteringen, dus je moet beetje geluk hebben.

ter vergelijking: met oude lxd75 montering + zelfde Apo kon ik max 1 minuut belichten

EQ6 + C11 lijkt me om planeten te webcammen enzo geen probleem. Deepsky is een ander verhaal: brandpunt van 2,8m; hier zal je niet aan autoguiding ontkomen denk ik. Mogelijk is dan toch een C11 + G11 (losmandy) een betere combinatie.
      Polarex 60/900 EQ; Borg 71FL; Lunt 50mm

Commentaar

HEQ6 bestaat niet. HEQ5, en EQ6.
        Ik heb m gehad in combinatie met de C11 OTA. Tijdens een stormachtige waarneemsessie in wieringen kon iedereen inpakken, maar ik kon blijven waarnemen.
        Combinatie is loodzwaar. Maar in delen opgesplitst is het ook weer te doen.
        Ik had een redelijk goede EQ-6 die met dat grote brandpunt bijna 1 minuut kon belichten. Er zijn genoeg tweaks en toevoegingen in omloop om te zorgen dat de EQ-6 lang kan belichten.
        G11 is top, maar ook qua budget.
        30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Werken...
        X