Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Oproep voor hulp met lx200 kijker

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Oproep voor hulp met lx200 kijker

Degene die me goed kan helpen met een bijna perfecte afstelling van een lx200gps op vaste montering (eq). Krijgt van de sterrenwacht een etentje cadeau..
    Op dit moment zit ik nogal verlegen om PEC, Anti Backlash, Smart mount en nog veel meer. Grofweg snap ik het wel, maar het lijkt me enorm handig om iemand te vragen die zoŽn apparaat ook goed kent.
    Bedankt alvast!
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

de grote telescoop bij jullie norbert ?

Commentaar

yep, en ik wil m nu eens een keertje perfecto afstellen. Het gaat er mij met name om dat andere vrijwilligers er makkelijker mee kunnen werken. Sommigen zijn niet zo technisch..En ik vind die meade best wel taai voor dummies.
      30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

begrijpelijk. ik heb zelf ook een tijdje zitten prutsen met backlash, lastig werkje.
        misschien werkt het wel net zo als bij celestron, +en - instellen op je alt&az ?

Commentaar

Hoi Norbert

Ik heb er zelf ook niet zo'n ervaring mee maar een kennis van mij peter horstink waar je ook de foto's van m31 en 45 hier op het forum kan zien wel. Hij heeft eerder ook mijn celestron nexstar gps helemaal geregeld wat betreft pec enz. Als je nu niemand in de buurt kan vinden wil ik het hem best een keer vragen

Grtn Patrick[/list]

Commentaar

ik ben bang dat ik je niet kan helpen. mare ik zou wel een etentje bij de sterrenwacht willen kan dat ook? haha :lol:

Commentaar

hey nop.
              nog wat aan dat boek gehad?

Commentaar

Commentaar

Heb een stukje gelezen over de Periodieke Error Correctie (de PEC). Het is een prachtig boek, alleen geschreven voor de classic serie. Helaas. Misschien schrijft mijnheer Covington nog eens eentje voor de LX.

Commentaar

Werken...
                  X