Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Spijt van je verkoop? Deel je smart hier.

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Spijt van je verkoop? Deel je smart hier.

Iedereen heeft wel eens iets verkocht waar hij achteraf (een beetje) spijt van had. Van kleine dingetjes (dat boutje!!!) tot setjes (een Orion 80!).
    Nu merk ik (door Holmes) dat ik een leuke kleine refractor met volgmotor had moeten houden.
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Mag het ook een aankoop zijn?

Ik heb tot nu toe nog geen spijt van een bepaalde verkoop, maar wel van de aanschaf van de 200/1000mm. Had liever gewoon de 127mm meegehad naar Frankrijk en me het geld en leed bespaard! Het is een prachtig ding, maar mij veel te lomp voor de GP.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

ondanks de niet eens zo'n grote investering heb ik duidelijk spijt van mijn meade ETX 70 als beginnersscoop.
      Het is door de kennismaking via dit forum dat ik weet wat er wel allemaal mogelijk is met een goede telescoop, anders had ik de scoop in een hoek gezet en mezelf nooit meer bezig gehouden met astronomie.

De ETX is een leuke maankijker daar presteert hij redelijk op. voor de rest heb ik geen enkel ander object uit de ruime bibliotheek van de gotofunctie (40.000 objecten) fatsoenlijk kunnen zien. Ik had hier als beginner veel meer van verwacht.

ze zouden hem als maankijker moeten verkopen en niet als telescoop die 40.000 objecten kan laten zien
      Laten we een moord plannen, of een religie starten

Commentaar

Origineel geplaatst door titan
        ze zouden hem als maankijker moeten verkopen en niet als telescoop die 40.000 objecten kan laten zien
        Sterker nog, Mattel had 'm uit moeten brengen als "My first telescope".
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

De verkoop van mijn oude Polarex NS133 STOM STOM

Commentaar

Nee, geen spijt, maar als ik jou mag troosten, Nop: met een kleine refractor zie je van Holmes geen ruk en je hebt toch wel een verrekijker gehouden!?!
            Slechts een kleine rimpeling in de ruimtetijd

Commentaar

Tsja, m'n oude commodore amiga 500, en m'n kawasaki Z650 motor............oh sorry, het ging hier over telescopen..........
              200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

M'n oude Canon FD 300mm F/5.6: er zijn tegenwoordig adapters waarmee je een camera met T-draad op zo'n lens kan aansluiten...
                RefraktŰh luv‚h

Commentaar

Origineel geplaatst door sidney
                  De verkoop van mijn oude Polarex NS133 STOM STOM
                  De verkoop van mijn oude Polarex 60mm STOM STOM STOM
                  De verkoop van mijn EQ3 met poolzoeker en aandrijving STOM STOM STOM
                  "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ik wil er niet meer over praten!
                    De ex van een Polarex
                    Meade LX90

Commentaar

De verkoop van mijn oude Polarex 60mm STOM STOM STOM
                      Alleen daarvoor al zou je eigenlijk geband moeten worden .

:P :P

Commentaar

POLAREX TELESCOPEN GEVONDEN !!

Voor iedereen die de verkoop van zijn Polarex betreurd wanhoop niet langer.Stuur maar een mailtje met daarin vermeld welke Polarex je wilt hebben.Tijdens het opruimen van de zolder kwam ik er al 6 tegen !!

102/1500---75/1200---60/900 voorradig !! allemaal parallactische uitvoering met alle originele toebehoren.Verpakt in kisten.

C L A S S I C S C O P E S
                        WO FLT110 prototype - Oude klassiekers

Commentaar

Welke je wilt hebben?? Geef je ze weg??
                          STF mirage 7 deluxe: 180/1800 op LXD75 - Scopos triplet 90/600 op New Polaris - Stellarvue F60 - bresser 8,6x40

Commentaar

Ja ik geef ze weg en wil er alleen wat Eurootjes voor terug hebben!!
                            Maar daar komen we wel uit !!

C L A S S I C S C O P E S
                            WO FLT110 prototype - Oude klassiekers

Commentaar

Laat "verzamelaar" *kuch* H. H. uit Z. dat maar niet horen!
                              $$$$$$
                              "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Werken...
                              X