Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Kwaliteit vanguard 606 telescoop ???

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Origineel geplaatst door captain_crush
    goeie tip dat van dat fotorol houdertje....ga direct aan de slag..
    Meteen aan de slag? Ik neem aan dat je dan al ongeveer bekend bent met collimatie? Voordat je daarmee begint moet je namelijk wel even weten hoe het allemaal in zijn werk gaat, anders wordt het misschien alleen maar erger (vooral als ie vanuit de fabriek al redelijk goed staat). Het is namelijk best een gepriegel en ik het ergste geval zou je door de stelschroeven te strak aan de draaien de spiegelhouder kunnen beschadigen!
    Neem vooral de tijd en laat je eventueel stap voor stap helpen door iemand die dit vaker heeft gedaan of via dit forum!
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

dankzij dit forum heb ik er voldoende over gelezen en alle tips goed nagelopen om er voor te zorgen dat ik geen fouten maak...zoals b.v. de telescoop verticaal te plaatsen om er vervolgens een schroevendraaier in te laten vallen of iets dergelijks....ook ben ik hier even wezen kijken ...http://www.andysshotglass.com/Collimating.html...

Bernard
      People: "If she weighs the same as a Duck, she's made of wood!"
      Sir Bedevere: "And therefore...?"

Commentaar

Nou, in dat geval kan er weinig mis gaan Veel succes met het zenuwslopende klusje (dat is het wel, hoor) en hou ons op de hoogte!
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

`t was de bedoeling dat het toch helder zou worden!?!?!?!? of wordt ik nu gek....m`n telescoop ge-callimeerd en dan nog tegen de mist aan kijken....

Commentaar

Origineel geplaatst door captain_crush
            `t was de bedoeling dat het toch helder zou worden!?!?!?!? of wordt ik nu gek....m`n telescoop ge-callimeerd en dan nog tegen de mist aan kijken....
            Even een kleine opmerking, zag dat je de fout al eerder had gemaakt.
            Het is collimeren
            Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

oeps...my mistake...het is dus COLLIMEREN....thanx...dat komt ervan als je voor het eerst gaat collimeren...dan wordt het vanzelf wel callimeren...pffffffff lekker zenuwsloopend werkje...

Commentaar

vanguard 606

dat telescoopje gebruik ik nu om naar de zon te kijken, goed filter er voor! ander oculair er in... van echt glas dovetail geknutseld, nu kan het ding op een echt statief... doet het prima...leuk om naar zone vlekken te kijken

Commentaar

heb je nou net een gigantisch oude koe uit de gracht gehaald of kloppen mijn datums hier niet?
                  SW 8" F5 Newt. | SW ED80 | TS 70ED Travel APO | Lunt ls35 | Atik 314E b/w | Canon 550D | QHY5 | SPC900NC | SX Filterwheel | EQ6 SynScan GoTo met VTSB update | EQ5 DK3

Commentaar

Werken...
                  X