Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Intes of skywatcher maks

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Intes of skywatcher maks

Gegeven:
    Intes MK 67 en skywatcher 150 pro (allebei 150 mm F12)

Welke zou je nemen en waarom?
    STF mirage 7 deluxe: 180/1800 op LXD75 - Scopos triplet 90/600 op New Polaris - Stellarvue F60 - bresser 8,6x40

Intes, omdat ze bekend staan om hun goede en solide kwaliteit, zowel optisch als mechanish.

Van de Pro heb ik nog niet heel veel gehoord qua reviews/ervaringen.
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Intes veel betere kwaliteit.. maar wat denk je van de OMC van Orion UK, ook heel goed.

Commentaar

ik heb een Mak PRO 150 van Skywatcher, en ik moet zeggen dat hij degelijk is en goed beeld geeft.
        Intes ziet er zeker goed uit, maar ik heb er geen ervaring mee.
        - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
          Intes veel betere kwaliteit.. maar wat denk je van de OMC van Orion UK, ook heel goed.
          Mee eens.

Commentaar

Waarom stel je de vraag eigenlijk? Intes is een stuk beter dan Synta. De Orion die ze noemen is GEEN orion uit GB.
            Zie ook hier
            http://www.cloudynights.com/ubbthreads/ ... ll/fpart/1
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Het gaat me er ook om of het prijsverschil de kwaliteitsverschil rechtvaardigt: m.a.w. is twee maal duurder ook twee maal zo veel detail?
              De link naar cloudy nigths laat (helaas) eigenlijk ook wel doorschemeren dat een orion (ofwel synta) niet verkeerd is.

De keus is eigenlijk: 2e hands intes of nieuwe synta.
              Maar ben toch altijd wat terughoudend met 2e hands, aangezien ikzelf zeker niet kan bepalen of de kwaliteit van een telescoop zo is als ie hoort te zijn.
              STF mirage 7 deluxe: 180/1800 op LXD75 - Scopos triplet 90/600 op New Polaris - Stellarvue F60 - bresser 8,6x40

Commentaar

2e hands intes komt niet veel voor, is lekker waardevast ook. Je kunt de scoop laten testen. Ik zou helemaal gaan voor de Intes als het wat lijkt te zijn.
                Succes! En houd ons op de hoogte.
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

m.a.w. is twee maal duurder ook twee maal zo veel detail?
                  dat niet, maar ik heb wel gemerkt dat 2maal zo duur meestal wel 2 maal minder frustratie betekend: geen geklooi met crappy focussers of andere slechter afgewerkte zaken...

ik sluit me dus aan bij de rest en zou voor de Intes gaan...
                  Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
                  Vixen Great Polaris
                  Canon 350D - NexImage

Commentaar

Werken...
                  X