Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Dit is pas een grote Dobson

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Dit is pas een grote Dobson

107cm Dob, en nog steeds mobiel,
    Kijk op:
    http://www.cruxis.com/scope/scope1070.htm
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Allemachtig zeg, als ze dat ding overdag opstellen dan zouden overvliegende F16 piloten bijna bang worden
    STF mirage 7 deluxe: 180/1800 op LXD75 - Scopos triplet 90/600 op New Polaris - Stellarvue F60 - bresser 8,6x40

Commentaar

3 letters:
      OMG!
      * Messier N-130 en Skylux 70 volgkijker
      * 10x50 Bresser bino
      * TouCam II Pro
      * Jagermeister handschoenen en Dommelsch muts (brrr..)

Commentaar

OMG, is dat een nieuw merk?
        STF mirage 7 deluxe: 180/1800 op LXD75 - Scopos triplet 90/600 op New Polaris - Stellarvue F60 - bresser 8,6x40

Commentaar

Wat zal dat ding toch allemaal laten zien? Lijkt me fantastisch, maar wel even oppassen voor het afstapje...

Commentaar

Origineel geplaatst door Arends(oog)
            Wat zal dat ding toch allemaal laten zien? Lijkt me fantastisch, maar wel even oppassen voor het afstapje...
            Je moet dan idd niet ff in alle opwelling willen bukken en je volgende oculair uit je kistje halen...
            Maar wat is dat een pracht ding zeg.
            Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
            Omne ignotum pro magnifico.

Commentaar

Damn wat een apparaat!
              =WMN Clan Member=

“We didn’t lie about ‘certain’ things.. We lied about everything!”

Commentaar

Denk dat ik de Arena koop, het dak open zet, de hoofdschakelaar van Amsterdam ff uit doe en met zo'n joekel ff de boel ga afspeuren.
                Mocht het gaan regenen, dan zet ik de stroom er weer op en jas ik het dak snel dicht.
                Ideale lokatie zeg ik!
                * Messier N-130 en Skylux 70 volgkijker
                * 10x50 Bresser bino
                * TouCam II Pro
                * Jagermeister handschoenen en Dommelsch muts (brrr..)

Commentaar

Ruben schreef:
                  "Je moet dan idd niet ff in alle opwelling willen bukken en je volgende oculair uit je kistje halen..."

Nee, want dan ********************* je 3 meter naar beneden!

200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Hmm, wat denken jullie van deze: http://www.mistisoftware.com/astronomy/ ... t_RC32.htm .

Commentaar

Tjongejonge, die moet je wel goed balanceren die eq. mount, en je gewicht niet teveel uit laten steken, anders raakt hij het hokje en vlieg je van de berg af!

Commentaar

Origineel geplaatst door Ruben
                        Origineel geplaatst door Arends(oog)
                        Je moet dan idd niet ff in alle opwelling willen bukken en je volgende oculair uit je kistje halen...
                        Maar wat is dat een pracht ding zeg.
                        Je moet ook geen oculair laten vallen, in dit geval...een veiligheids helm is hier misschien geen overbodige luxe...
                        Obsession 18 inch F/4.5
                        Orion Optics 8 inch F/4.5 - 1/8 PV wave front optics op Vixen GP-E

Commentaar

fmeirso schreef:
                          Je moet ook geen oculair laten vallen, in dit geval...een veiligheids helm is hier misschien geen overbodige luxe...

Of een parachute!

Commentaar

Het mooiste detail vind ik nog altijd die 50 liter vuilnisemmer als vangspiegelbeschermer!
                            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Werken...
                            X