Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

vraagje over astro 5 DX mount

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

vraagje over astro 5 DX mount

hoi iedereen kan ik deze telescoop:

http://www.astroshop.de/en/special/o...es/dsn-254-ota

op een astro 5 DX mount plaatsen

want ik twijvel nog steeds of ik een dobson moet kopen of een gewone telescoop
    hoi iedereen

als ik dit lees zeg ik nee niet doen... gewoon een leuke dobson kopen of sparen voor goede newton ...

important info.!!!

the equipment is a pure Deep Sky equipment, it has an inserted field smoothing lens, nevertheless has the equipment optical errors, which permit our judgement a maximum enlargement up to 100fach.

the equipment is definitely no planet equipment however it makes much joy in the Deep Sky range. 10 " opening collects already a quantity light. Surely - amateur handicraftsmen could rausholen and find still more from the equipment with the DS Newton a solid basis.

Commentaar

ik sluit me daar volledig bij aan...
      Celestron C8 - WO Megrez 90 APO - WO ZS 66 SD APO
      Vixen Great Polaris
      Canon 350D - NexImage

Commentaar

Nightsky dankje voor je uitleg
        hoi iedereen

Commentaar

Daarbij komt dat 254 mm (10 inch) wel een beetje erg zwaar is voor een Astro DX5, ik zou niet verder gaan dan 8 inch, enj zelfs dat is al wat veel gevraagd voor deze montering.

Commentaar

Mijn mening is idd ook niet doen.
            Ik heb zelf een 8" Newton op een SkyView Pro, dat is bijna dezelfde montering als de Astro 5. Dan heb je echt wel de max bereikt. Deze is ook nog een 10", het geheel zal er zeker niet stabieler van worden.
            Gewoon verder sparen!
            Hé, ik hier?

Commentaar

oke bedankt voor jullie uitleg
              hoi iedereen

Commentaar

Werken...
              X