Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sun not listed in autostar

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ik wil er uiteindelijk mee gaan fotograferen dus een goede afstelling word essentieel. Voorlopig blijft het nog bewolkt zodat ik mijn tijd kan besteden aan het collimeren van de scoop en mezelf wat meer vertrouwd maken met de diverse ont/ver-grendelingen. Ik kan ze nog niet blindelings vinden en da's best lastig in het donker...

btw houden jullie met enige regelmaat (1x/maand?) meetings op het model vliegers terrein of kijken jullie wanneer iedereen kan en gaan er dan naar toe?
    And I realised with horror that I’d seen this awful thing before...

Commentaar

Ik wil er uiteindelijk mee gaan fotograferen dus een goede afstelling word essentieel. Voorlopig blijft het nog bewolkt zodat ik mijn tijd kan besteden aan het collimeren van de scoop en mezelf wat meer vertrouwd maken met de diverse ont/ver-grendelingen. Ik kan ze nog niet blindelings vinden en da's best lastig in het donker...

btw houden jullie met enige regelmaat (1x/maand?) meetings op het model vliegers terrein of kijken jullie wanneer iedereen kan en gaan er dan naar toe?

Commentaar

Origineel geplaatst door Rik_J
        Als het helder is gaan we / ga ik gewoon! Tegenwoordig kan je beter iedere kans op een waarneemavond aangrijpen, voor je het weet is het weer lange tijd bewolkt.
        De maanden augustus-september-half oktober waren erg goed: bijna iedere weekend waren we er met 3+ man!
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Da's waar je moet iedere kans aangrijpen in nederland! Zeker met holmes in de lucht natuurlijk. Voor mij is het een half uur rijden denk ik dus als ik denk dat ik eraan toe ben zal ik zeker eens komen kijken!

Commentaar

Leuk! De plannen worden tot nu toe altijd via dit forum gemaakt, dus als er iemand gaat zie je dat vast wel in het waarneemtopic verschijnen.

Commentaar

ok, dan houd ik het forum in de gaten. Bedankt voor de info!

Gr,

Commentaar

Rik_J

"als ik denk dat ik eraan toe ben zal ik zeker eens komen kijken"

Je bent er altijd aan toe ! We/er zijn meestal genoeg mensen om je vragen en problemen te beantwoorden en waarnodig je te helpen.
                Persoonlijk vind ik een van de leuke kanten van deze hobby dat je elkaar kunt helpen waarnodig.

Commentaar

@Rik_J

Je moet gewoon langskomen in Berlicum. Je leert veel sneller van elkaar en met elkaar.

Star Wars fan?

"Asteroids do not concern me, Admiral. I want that ship, not excuses."
                  —Darth Vader and Admiral Piett
                  The Big Bang is fun

Commentaar

Ik voel me wel welkom in ieder geval. Bedankt daarvoor!

Ja, ik vrees van wel, en een ieder die dit herkent ook denk ik toch? Ben nu inmiddels 40 maar het blijft goed!

Commentaar

Nieuwsflits:

Rik_J en MoreLinux op de waarneemstek bij MVC Berlicum!

Commentaar

Dacht dat alleen rood licht op de waarneemplek is toegestaan

Commentaar

Met de bijgeleverde software kun je de Meade WEL op de zon richten.

Als je achter je computer zit is er natuurlijk minder gevaar voor je ogen.

Wel zul je in je Autostar je siderealspeed op de zon moeten afstemmen.

Commentaar

En dan schuift het filter toevallig per ongeluk van je scope af en dan heb je een mooi zwart puntje in je beeldveld. Nee mij niet gezien. Waag me niet aan zoiets.

Leuk filmpje, wel iets te lang, maar mooi gedaan

Commentaar

Geinig filmpje. Ik hoop dat ik niet degene ben die zijn hoofd verliest!

@wamst: hoe bedoel je dat met de bijgeleverde software (er zat niets bij) het wel zou kunnen? Heb jij het over een camera?

Misschien ten overvloedde maar ik heb een LXD75

Commentaar

Origineel geplaatst door Redfish
                                En dan schuift het filter toevallig per ongeluk van je scope af en dan heb je een mooi zwart puntje in je beeldveld. Nee mij niet gezien. Waag me niet aan zoiets.
                                Da's weer iets te dramatisch hé .

Commentaar

Werken...
                                X