Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

HELP! montering defect, IC opgeblazen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

HELP! montering defect, IC opgeblazen

Ik zit met mijn haden in mijn haar!!!

Ik sluit net mijn 12V voeding aan op de motor van mijn starfinder en ik blaas een IC op.
    Het gaat om de UDN2993B (een 2 x H-brug driver??) nu zoek ik iemand die mijn printje kan repareren voor mij. Ik ben echt een leek op het gebied van printjes repareren en onderdelen regelen.

Ik betaal natuurlijk gewoon voor de onderdelen, arbeid en verzendkosten.

Wie o wie kan mij helpen?

Het gaat om het IC tje boven de RJ11 aansluiting rechts.
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Als niemand hem kan maken kan iemand mij miscchien aan een alternatieve IC helpen, of de benaming/type.
    Er zit dus een UDN2993B in dat is een 2x H-brug driver , is daar een ander IC voor met een ander typenummer?

Commentaar

Is balen Patrick.
      Kan je niet beter ergens een nieuw printje bestellen?
      Dat zijn toch dure IC's .
      Heb eens voor je gezocht naar dat IC maar vrees dat daar moeilijk aan te komen is.
      Maar wie weet kan iemand je op dit forum uit de brand helpen.

Edit: hier een link waar ze hem mogelijk kunnen hebben:
      http://www.electronicpool.de/list/index ... RAGUE.html

Commentaar

Vervanging. De fabrikant produceert dit IC kennelijk niet meer (discontinued).Voor degene die de klus gaat klaren: Check zorgvuldig de specs aan de hand van de datasheets voor je de vervanging monteert! De pinout kan compleet anders zijn, maar met een beetje creativiteit hoeft dat geen probleem te zijn. Bij http://www.display.nl kost bijvoorbeeld de L293DNE bijvoorbeeld 2 euro, daar is nog wel een gokje voor te wagen. Volgens de datasheets zitten de pootjes wel echt anders.

En nou maar hopen dat dit IC het enige is dat kadoek is..