Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Volgfout Meade ETX-125

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Ik heb een plakje lood in een zakje in de dauwkap gelegd (totaal 84 gram) en vanmiddag een paar uur op een takje gericht, 250 meter afstand... hij bleef op zelfde plek staan, kijken wat vanavond doet...
    - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Ik heb zelf de ETX90EC en in het verleden heb ik ermee geprobeerd ermee te fotograveren, mijn conclusie is idd dat de ETX in de eerste plaats is ontworpen om mee te waarnemen.
      Binnenkort ben ik van plan om met webcam fotografie te beginnen, voordeel is dat een webcam veel lichter is dan een gewoon fototoestel.
      Doel is om dan me te richten op de maan en later de planeten, daarbij zijn de belichtingstijden kort en heb je waarschijnlijk geen last van de in dit topic beschreven problemen.

Commentaar

Origineel geplaatst door fixxxer
        Ik heb een plakje lood in een zakje in de dauwkap gelegd (totaal 84 gram) en vanmiddag een paar uur op een takje gericht, 250 meter afstand... hij bleef op zelfde plek staan, kijken wat vanavond doet...
        Is het niet beter om eerst de maan te gaan fotograveren? Zoals ik hierboven al aangaf zijn de belichtingstijden kort en heb je minder last van de problemen die je hier beschrijft.

Commentaar

Bestaan er ETX-en zonder volgfout? Als ik jou was zou ik mijn energie hier niet aan verspillen...De maan is leuk, maar ik sluit me aan bij de mening van whosvegas.

Commentaar

Origineel geplaatst door capella
            Bestaan er ETX-en zonder volgfout? Als ik jou was zou ik mijn energie hier niet aan verspillen...De maan is leuk, maar ik sluit me aan bij de mening van whosvegas.
            Het probleem is niet, dat de telescoop niet nauwkeurig genoeg volgt, maar dat de hele montering niet stabiel genoeg is.
            Ook als je naar de optiek van de ETX kijkt, is de telescoop eigenlijk alleen geschikt voor maan/planeten fotografie.
            Wil je aan deepsky fotografie gaan doen, ga dan opzoek naar een lichtsterke telescoop, met een stabiele paralactische montering. Misschien kun je van de oude vertrouwde ETX, een volautomatisch volgplankje maken

Commentaar

Ik heb in de tussentijd een 254 mm LX50 op een superwedge gekocht. Ben daarmee aan de gang geraakt, nog niet zo veel vanwege de bewolking. Foto's nemen en die stacken.. Op dat gebied moet ik echt nog veel leren...
              - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Werken...
              X