Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Het gaat slecht met MEADE

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Het gaat slecht met MEADE

Zie de PDF die ik via via via heb gekregen
    Slijpen, dat doe je toch alleen maar met schaatsen en messen?
    (vrouw van een ATM-er)

we have initiated a plan to significantly increase our manufacturing efficiently by relocating
    our manufacturing operations from our Irvine, California factory to a brand new production facility at a
    lower-cost location.
    Oftewel: "Het gaat niet zo best met onze financien, dus laten we vanaf nu die laatste 15% van ons assortiment ook maar door Synta maken. Misschien kunnen we het hoofd nog boven water houden door het Meade-stickertje alleen"
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

iig beter dan hun telescopen nog duurder te maken. Als er meade op staat betaal je ineens veel meer.
      150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
      Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Meade = Tasco 2.0

Tasco was vroeger super, tegenwoordig is het bedroevend slecht speelgoed.
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Ik geloof dat dit de doodsteek van Meade kan worden, and I though they could sink no lower....................

Blijkbaar wel, SCT's maken laten we ook maar doen in de parelrivier-delta.

Had Rob(tics) niet een RCX 20-inch op Maxmount besteld.....

Kan je rekenen? reken er dan maar niet op.
          Kan je schrijven? schrijf het dan maar op je buik.
          Kan je kijken? kijk dan maar naar iets anders.
          (vrouw van een ATM-er)

Commentaar

Nou, kan hier niet veel meer van maken dan de bekende efficiencyslag. Het is goed dat ze gestopt zijn met de specifieke pst-serie en de slecht lopende modellen. Waar het om gaat is om sales, sales en daarmee probeert meade gewoon met de tijd mee te gaan door de productie in lage lonen landen te plaatsen (Amerika is zo 1980) en de nicheproducten uit te faseren.
            Als je echt wilt weten hoe het gaat moet je gewoon het aandeel MEAD op de Nasdaq volgen en de beursberichten lezen.
            Die vertellen dat meade in een duikvlucht is beland. De koers is vooral deze maand gekelderd.
            Maar misschien komen ze er overheen.
            http://reviewjournal.stockgroup.com/sn_ ... MEAD&lang=
            30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Dat een hobby-gerelateerd bedrijf (en met name een erg kleine niche-hobby als de onze) naar de beurs wil en wil/moet doen wat daarbij hoort, vind ik (maar wie ben ik) een slecht zaak.

Dat is meestal de doodsteek voor de liefde voor de hobby en de klanten(de hobbybeoefenaars).
              (vrouw van een ATM-er)

Commentaar

Tja, heel veel hobby-gerelateerde bedrijven zijn nu eenmaal beursgenoteerd. Welkom in de boze wereld.
                Wat ik wel zie is dat het bedrijf de laatste tijd in een soort blinde paniek allerlei ramsj op de markt aan het zetten is en spullen dumpt. Paniekvoetbal
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Origineel geplaatst door Meiling
                  Ik geloof dat dit de doodsteek van Meade kan worden, and I though they could sink no lower....................
                  Weet ik zo niet. Die "featuritis bloat" RCX laten vallen en gewoon de eenvoudige LX200R produceren (die zeker voor brede velden een beter optisch concept heeft dan de modale SCT) lijkt me eerder een goede zet.

Als je de electronica van de RCX zag, dan besefte je toch dat het een onderhoudsnachtmerrie moest worden voor de fabrikant (en voor de klanten).
                  Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Zou het met Orion en Celestron dan veel beter gaan vraag ik me af?
                    Batchainpuller schreef: Ik vind wel dat een dob zoals een samuraizwaard naar je lichaamsverhoudingen op maat gemaakt moet worden.

Commentaar

Is dezelfde toko Orion (UK) en Celestron, en Skywatcher.
                      Synta.

Commentaar

Orion USA zal je bedoelen?

Commentaar

Euh, juist. Grote vergissing!
                          Synta is trouwens Taiwanees, niet Chinees.

Commentaar

Was GSO niet Taiwanees (Jinghua Optics) en Synta Chinees?

Commentaar

Nop-San!

GSO is taiwanees, maja alles staat dus in teken van de nieuwe aziatische wereldeconomie.
                              als alle bedrijfjes overgekocht worden, en outsourcing al jaren het woord is waarnaar geleefd wordt... hmmm
                              Tja dan is het terug naar kwaliteitsfamiliebedrijfjes :-)

Het is ondertussen al zo erg dat chinese bedrijfen ook outsourcen naar buurlanden om dat de lonen daar dan nog goedkoper zijn.
                              dat is toch compleet van de pot gerukt.

En wat ze in het oosten ook al jaren kennen is van die MonsterMoedercompanies die gewoonweg alles produceren van speeltjes voor kinderen tot sattelieten, en Brommers, instrumenten, de hele zooi.

Maar nu nog erger, en ik vind nog steeds op thema, kwaliteit van bouw van de dingen die we kopen, al is het nu telescopen of een nieuw wasmachine...
                              Vandaag op het radionieuws gehoord dat electronicaproducenten het ook niet meer aankunnen en 1 van de voorgestelde oplossingen was, om nog producten te maken die nog sneller aan vervanging toe zijn.???? wat dan koop ik iets en is het het jaar erna al stuk?? het is nu al zo erg.

Ik heb heel veel oude electronica '50-'85 en hoewel condensators normaal niet zolang meegaan, en ik er hier en daar wel al heb moeten vervangen, leeft al dat materiaal en functioneert naar behoren, het is dan meestal ook gebouwd als een tank... tegenover heel veel dingen die ik sinds jaren '90 gekocht heb al stuk is gegaan of in de vuilbak is beland.
                              Plastieke microchipbrol
                              Buiten men mac van '98 die draait nog steeds :-)

Dus inderdaad die RCX van meade, toen ik de gegevens van die telescoop al las dacht ik van dit is een ramp.. automatische focussing, collimatie, dewheater dit en dat, lijkt me inderdaad een nachtmerrie en mag alleen gekocht worden door mensen die zelf electronicaingenieur zijn.

Niet dat ik een Meadefan ben, maar toch erg om te horen dat het slecht gaat met zo'n bedrijf, en dan betaal je binnekort waarschijnlijk inderdaad alleen nog voor de sticker!
                              Quelle horreur !
                              Requiem pour un twister.

Commentaar

Werken...
                              X