Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

lidl telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• astroninos
    antwoordde :
    hier mag wel een slotje op omdat ik nu genoeg informatie heb

Laat een reactie achter ::

• astroninos
    antwoordde :
    bedankt Steem voor de informatie

• Steem
    antwoordde :
    Origineel geplaatst door astroninos
    bedankt maar weet iemand waar je een goedkope meade LXD 75 kunt vinden en niet in amerika want dat kan ik niet betalen (dat is met $)
    Tuurlijk kan je dat wel betalen, euros worden gewoon omgezet naar dollars, maar waarom zou je dat doen? Als je importkosten moet betalen ben je waarschijnlijk ongeveer hetzelfde kwijt en dan moet het van veel verder komen.

Wat betrefd de LIDL-telescopen. De Skylux is op dit forum als enige bekend geworden als 'de' LIDL-telescoop. Het is een lenzenkijker met een objectief van 70mm en tegen veel verwachtingen in blijkt het een goede kijker te zijn voor zijn prijsklasse. Naast de Skylux verkoopt de LIDL nu echter ook de Meade ETX-70 voor 250 euro en de Meade LXD75 voor 599 euro. Nu is dus de vraag, welke van de drie zou je willen?

De Skylux is waarschijnlijk nauwelijks te kloppen in zijn prijsklasse. Er gaan genoeg positieve verhalen over in de rondte. Over de ETX zijn de meningen verdeeld. Mijn mening is dat je meer techniek dan optiek krijgt voor je geld. En als laatste de LXD75. Ook hier zijn de meningen enorm verdeeld maar wat opvalt is dat er toch elke keer weer klachten over deze telescoop zijn. Of deze nu op te lossen zijn of niet, het is natuurlijk erg vervelend allemaal. Persoonlijk zou ik een paar tientjes extra neerleggen en voor een variant gaan zonder GOTO ergens anders dan bij de LIDL. Niettemin is 599 euro voor een 150mm newton op een GOTO-montering natuurlijk erg weinig...

• paul66
    antwoordde :
    even wachten tot het weer kerst is, dan komt de lxd75 vast weer bij de Lidl. 599 euro als ik me niet vergis

• astroninos
    antwoordde :
    hahaha freek

Gast antwoordde
    bedankt maar weet iemand waar je een goedkope meade LXD 75 kunt vinden en niet in amerika want dat kan ik niet betalen ( dat is met $)
    Origineel geplaatst door Freek
    Bij de Lidl

• Roel
    antwoordde :
    Ja, dat klopt. Er worden tegenwoordig inderdaad verschillende telescopen aangeboden, maar de oer-Lidlscoop is en blijft die Skylux! Over die andere (computergestuurde) kijkers stromen trouwens jaarlijks weer klachten binnen over weigerende eletronica. De Skylux heeft dat allemaal niet en doet het gewoon.

• astroninos
    antwoordde :
    bedankt maar weet iemand waar je een goedkope meade LXD 75 kunt vinden en niet in amerika want dat kan ik niet betalen ( dat is met $)

• Douwe
    antwoordde :
    Misschien heb je hier wat aan. Er staat hier trouwens toch dat er meerdere telescopen bij lidl te koop zijn rond Kerst!

• Roel
    antwoordde :
    Nee hoor. Er is maar 1 echte Lidlscoop en dat is de Bresser Skylux 70 mm refractor. Ieder jaar rond de kerst in de aanbieding bij de Lidl voor zo'n 90 euro. Een prima kijker, helemaal voor die prijs!

Op Marktplaats staan ze regelmatig voor rond de 50 euro of nog minder.

KLIK HIER

Tip voor Astronino: gebruik nou gewoon eens de zoekfunctie van het forum (of Google) Die hebben we niet voor niks!

• paul66
    antwoordde :
    de Lidl scope is een synoniem voor 2 types Meade en 1 type Bresser telescoop die ze 1 a 2 keer per jaar verkopen. gebruik de zoekfunctie van dit forum maar eens!

• astroninos
    antwoordde :
    srry dan voor die vraag maar ik kon hem niet bij lidl vinden ( op http://www.lidl.nl bedoel ik)
    als iemand een link heeft wil die dat efe opschrijven

• Ionize
    antwoordde :
    Re: lidl telescoop

vraage: waar kun je een "lidl" telescoop kopen
    ( mischien wel een dom vraag)
    soms op marktplaats... en ja, dat is een domme vraag

Gast antwoordde
    Bij de Lidl