Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

meade 2120 8"

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

meade 2120 8"

hallo
    ik kan een meade 2120 8" kopen voor rond 600 euro plus volgmoter en
    montering is dit een goede koop of zie ik er beter van af en op wat moet ik speciaal leten zou ik hem toch willen kopen

groeten jacky
    Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Re: meade 2120 8"

Origineel geplaatst door Jacky
    hallo
    ik kan een meade 2120 8" kopen voor rond 600 euro plus volgmoter en
    montering is dit een goede koop of zie ik er beter van af en op wat moet ik speciaal leten zou ik hem toch willen kopen

groeten jacky
    Ik ken de scope zelf niet maar als het de 8" SCT is waar ik redelijk wat van kan vinden via google dat lijkt dit best een koopje!

Wat voor accesoires zijn bijgeleverd?

Ikzelf heb een paar weken geleden voor 600 een C8 op een Vixen SP op de kop getikt, dat was echt een koopje. De telescopen lijken zeer vergelijkbaar.

Staat de scope op een vork of montering?

Let in ieder geval op:
    Absoluut geen beschadigingen op de correctorplaat en hoofdspiegel.
    Functioneerd de drive naar behoren?
    Gaat het focussen soepel? Richt de telescoop bij grote vergroting overdag op een schoorsteen of iets dergelijks en draai de knop een aantal maal in en uit focus. Verschuift het beeld extreem? Nul image shift bij hoge vergroting is denk ik bijna onmogelijk in dit prijssegment, maar teveel moet het niet zijn.
    *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Lijkt me een nette prijs, mits alles in goede staat is. De Meade 2120 is een vork(montering).

Commentaar

Weet je zeker dat het een 8" is ?
        De meade 2120 is een 10" kijker , de 8" is een meade 2080 .
        http://telescopebluebook.com/sct/meade.htm

Commentaar

hoi
          ja je hebt gelijk het moet wel een 2080 zijn de scoop is 8 of 9 jaar oud
          maar ik denk dat toch maar een beetje ga sparen voor een lxd 75 sc 8"
          toch bedankt voor de uitleg
          grtz jacky
          Don't argue with idiots. They'll drag you down to their level and beat you with experience.

Commentaar

Werken...
          X