Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

the LXD75 story continious....

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

the LXD75 story continious....

ergens begin augustus was ik zo stom om een verkeerd drivertje te kiezen in StarryNight ten einde mijn montering te kunnen besturen met dat programma. resultaat: rook uit mijn dec motor.

op 13 aug Benel in Hoogeveen gebeld met de vraag of ik mijn montering ter reparatie kon inleveren. na veel onderhandelen, het moest eigenlijk via tussenhandel (fotozaak), kon ik hem dan toch brengen.

vandaag 10 oktober eindelijk goed nieuws!

ik kan vrijdag mijn montering ophalen, ze hebben hem niet meer gemaakt, maar omgeruild voor een nieuwe!!!!!!

kosten: 50 euro

nu ik een echte Meade LXD75 krijg, hoop ik ook dat deze beter inelkaar zit. problemen die ik met mijn Lidl had waren: speling op alle assen, doorslippen van tandwielen omdat de inbusschroefjes ontbraken.

voor Meade en Benel !!!
    Polarex 60/900 EQ; Borg 71FL; Lunt 50mm

hmm das nog eens service... Ben je inderdaad ook gelijk van je brakke lidl montering af

Het zou bijna een sport worden om een nieuwe aangekochte montering op deze manier te "ruilen".

Had je ze wel verteld dat het je eigen fout was dan?
    *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

ja had ik verteld, alleen niet dat het een Lidl gevalletje was

Commentaar

nu ik een echte Meade LXD75 krijg
        Nu ben ik ook benieuwd wat het verschil is tussen de echte en de onechte (lidl)
        Zou je ons dat kunnen vertellen als je h'm binnen hebt?
        Groet, Jan

Commentaar

ik vermoed alleen kwaliteits controlle. zelfde montering maar geen maandag morgen model.

Commentaar

Zou kunnen, maar ik zag laatst een foto van een stuk binnenwerk, waar een enorme giet fout in zat op de passing waar een lager zit. Weet zo gauw niet meer van wie, maar daar zou ik enorm van balen.
            Groet, Jan

Commentaar

Ik heb 'm ook van de laatste lichting.
              alles uit elkaar gehaald,nagekeken en afgesteld en loopt als een zonnetje!
              De goto werkt zelfs perfect,alle objecten worden mooi gecentreerd.
              Wel ff goed uitlijnen en de motoren trainen.

Denk dat er toch een paar goeie tussen zaten

Commentaar

Jij hebt echt mazzel gehad Patrick..!

Goed om te horen dat je zo'n super oplossing hebt gevonden Paul! Snel weer van de partij in Berlicum?
                "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Ik durf te wedden dat er geen enkel verschil is, op de verpakking na.

,xtG
                  .tsooJ
                  Ich bin ein Kollaser.
                  http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Misschien twee productielijnen? Eén voor gevorderden en één voor degenen die het vak nog moeten leren. Als je nieuw bent zul je toch èrgens moeten beginnen.

Commentaar

Capella: das logistiek veel te duur.
                      Dit is geen undersign.

Commentaar

Ach…zullen die Lidl telescopen dan zoveel slechter moeten zijn?..
                        Ze zullen ongetwijfeld wel uit een andere fabriek komen,en ook de toeleveringsbedrijven zullen andere zijn, maar om zo je naam te grabbel te gooien?...denk het niet..

Ik denk eerder dat de Lidl ze op een slimme manier goedkoop kan aanbieden…
                        Hoe de constructie precies werkt weet ik niet maar het Kruidvat deed een aantal jaren geleden hetzelfde met Parfums etc….die lieten grote aantallen Parfums aankopen door b.v. iemand uit een derdewereldland…de aankoopprijzen zijn voor dat soort landen zijn al stukken lager, vervolgens kocht het Kruidvat ze (op papier), en hoefde geen invoersrechten te betalen omdat je voor die landen geen invoerrechten hoefde te betalen om de economie daar te stimuleren…

Zoiets zat het in elkaar…

Ach…ik weet nog dat er eens bij ‘Koning Klant’ zo’n voorbeeld was….als je in Spanje een nieuw Dafje kocht,en je deed alles officieel (invoeren etc) dan was hij nog enkele honderden guldens goedkoper als dat je hem hier bij de dealer kocht…

Zoiets zal de Lidl ook wel doen..
                        M.v.gr. Frans

Commentaar

bij de etx70 was het zo dat het om hun laatste modellen ging want toen zijn ze er mee gestopt.

Commentaar

mzl: Klopt, quantumkorting werkt heel goed bij telescopen. Ik ken uit eerste hand het voorbeeld dat ik in een winkel werkte waar we Meade telescopen verkochten. Een van de telescopen die we verkochten was een 90mm f/11 refractor voor negenhonderd gulden. Polaris een paar kilometer verderop verkocht exact dezelfde telescoop voor 1800 gulden. Wij konden als winkel meeliften met het grote inkoopbeleid van de keten (bestaande uit ongeveer 25 winkels) uit Frankrijk. De toenmalige (is er nu niet meer) verkoper beweerde dat onze telescopen b-keuze waren (althans, dat hoorde ik van klanten). Hebben toen even zijn kijkers met de onze vergeleken. Bleek niets verschillends aan te zijn. Kortom, twee lijnen met hetzelfde artikelnummer met inferieure monteringen voor de LIDL is logistiek niet te doen.
                            Dit is geen undersign.

Commentaar

Vandaag dus de "nieuwe" montering opgehaald.
                              Van wat Benel mij eerder vertelde, dat ik een nieuwe Meade montering kreeg, is dus niks van waar. Ik herkende mijn montering aan een stukje lak wat er vanaf was. (clearskies weet nog wel hoe dat gekomen is)

Maar goed ik ben toch blij dat ik hem weer heb!

Commentaar

Werken...
                              X