Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Westling BT100-45 (foto's)

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Westling BT100-45 (foto's)

Hier dan de home-made foto's van een Westling BT100-45. Heb ik gekocht bij http://www.reuzenverrekijkers.nl

1. Houten statief op de aller laagste stand.

2. Bajonet koppeling boven op het statief.

3. De vork.

4. De vork (beetje ander aanzicht)

5. De koffer met standaard de kijker, handvat en setje 25mm erfles. In het bruine zakje zit de zoeker die je er los bij moet kopen en in het midden onder 2x een setje extra oculairen (14mm en 7mm)

6. De kijker gemonteerd (fluitje van een cent al moet je wel 13 kilo hijsen)

7. KIEKEBOE!

8. Uitsparing voor de zoeker (is helemaal in lijn)

9. Zoeker gemonteerd. Heeft focusering en geeft het juiste beeld, niet onderste boven en gespiegeld. IDEAAL

10. De oculairhouders (nog afgeloten)

11. De oculairhouders (geopend)

12. Kijker voorzien van de twee standaard 25mm oculairen. De plaatjes die je op de zijkant ziet, voorzien van schroefjes is op de kijker evt. zelf te collimeren.

13. Zij aanzicht 45gr

14. De oculairhouders voorzien van de 14mm oculairen (misschien niet zo goed als nagler, wel 5 lenzen (dacht ik) en de helf van de prijs)

15. Komt dus uit china
    [..schijn niet zo in m'n gezicht met dat felle licht.. | ... ]

Hahaha, dit is de eerste keer dat ik meemaak dat iemand een nog niet bestaande thread 'reserveert' voor het plaatsen van toekomstige berichten!

'Watch this space'

:lol:
    The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door Brinx
      Hahaha, dit is de eerste keer dat ik meemaak dat iemand een nog niet bestaande thread 'reserveert' voor het plaatsen van toekomstige berichten!

'Watch this space'

:lol:
      Nou dat zit zo.
      Het is nogal een gedoe om alles netjes te maken en op mn webspace maak ik binnen de "astrostart" folder een mapje aan met het id van de threat.
      Ik een beetje raar maar wel prettig "beheren" voor mij

Commentaar

Mooi kijkertje hoor

Kijk je staand of zittend??
        Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Wel een tof ding! Ik ben erg benieuwd naar je kijkervaringen ermee.

Leuke sticker inderdaad, 'Made in chian' :lol:
          The scientific theory I like best is that the rings of Saturn are composed entirely of lost airline luggage. ~ Mark Russell

A MacBook user!

Commentaar

Origineel geplaatst door Ossi
            Mooi kijkertje hoor

Kijk je staand of zittend??
            Staand. Op de hoogste stand is het super. Omdat de kijkhoek 45gr is kan je het heel lang volhouden

Origineel geplaatst door Brinx
            Wel een tof ding! Ik ben erg benieuwd naar je kijkervaringen ermee.

Leuke sticker inderdaad, 'Made in chian' :lol:
            Ben er ook heel blij mee. Die LX90 vond ik gewoon te omslachtig. Uitlijnen, met 1 oog kijken etc... Ik ga tzt wel een andere telescope kopen maar dit is eigenlijk super. Voor erbij misschien nog die 20x80 triplet maar daar moet ik nog even over nadenken.

Nou, alleen nog maar de maan en ik moet zeggen als ik het vergelijk met mijn oude lx90. Dit is gewoon een nieuwe manier van kijken. De kraters krijgen gewoon diepte. Gisterenavond, voordat het mistig werd :huil: naar de gekeken.. WAUW :buiging: Orion staat eigenlijk pal voor mn flat maar door de hoeveelheid troep en strooilicht in de atmosfeer kan je het gewoon niet zien (ik woon nagenoeg in het centrum van rotterdam - maar over minder dan een jaar ben ik daar gelukkig weg en heb ik een tuintje en een groot velux raam op noord en zuid :buiging:

Commentaar

Het nadeel van je verrekijker is dan dus ook dat je 2 filters moet kopen
              Telescopen: Celestron C8 F/10, Astro-Professional ED80 F/7, 127mm F/12 Maksutov-Cassegrain Monteringen: Orion Sky View Pro, Vixen New Polaris

Commentaar

Klopt. maar aan de andere kant kan je dus wel 2 verschillende filters erin zetten. Je hersens maken er 1 plaatje van waardoor je dus meer kan zien. Nog niet geprobeer overigens maar het schijnt dus wel zo te zijn.

Bv een filter haal je de licht vervuiling weg en met een andere een nevel ofzo

Commentaar

dat zou wel heel mooi zijn. ik heb een UHC en OIII die combinatie wil ik wel eens zien

Commentaar

Origineel geplaatst door Nightsky
                    dat zou wel heel mooi zijn. ik heb een UHC en OIII die combinatie wil ik wel eens zien
                    Misschien dat ik wel een keer op een astrostart meeting langs kom...

Commentaar

Wow! wat een kijker :buiging: maar waar moet nu het muntje in
                      Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
                      Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

Origineel geplaatst door svdk
                        Klopt. maar aan de andere kant kan je dus wel 2 verschillende filters erin zetten. Je hersens maken er 1 plaatje van waardoor je dus meer kan zien. Nog niet geprobeer overigens maar het schijnt dus wel zo te zijn.

Bv een filter haal je de licht vervuiling weg en met een andere een nevel ofzo
                        Ja, maar dan verlies je volgens mij wel de helft van de effectiviteit van elk filterů

,xtG
                        .tsooJ
                        Ich bin ein Kollaser.
                        http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Origineel geplaatst door Alien
                          Ja, maar dan verlies je volgens mij wel de helft van de effectiviteit van elk filterů

,xtG
                          .tsooJ
                          Hoezo dat dan?

Commentaar

Hoezo dat dan?
                            Stel, je gebruikt een SkyGlow filter op het linker oculair, en een OIII op het rechter. Dan zie je toch met je rechteroog nog steeds de lichtvervuiling die op het linkeroog gefilterd wordt, en voor de OIII andersom?

,xtG
                            .tsooJ
                            Ich bin ein Kollaser.
                            http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Hoezo dat dan?
                              Stel, je gebruikt een SkyGlow filter op het linker oculair, en een OIII op het rechter. Dan zie je toch met je rechteroog nog steeds de lichtvervuiling die op het linkeroog gefilterd wordt, en voor de OIII andersom?

,xtG
                              .tsooJ
                              Dat ben ik niet met je eens dat een OIII filter lichtvervuiling doorlaat. deze filterd al het licht weg behalve het OIII net zoals een UHC.
                              In een OIII filter zal je ook bijna geen sterren zien alleen nevel.
                              Ik heb geen idee wat je voor beeld krijgt als je 2 soorten filters gaat gebruiken in een bino.
                              Kwestie van testen!!

Commentaar

Werken...
                              X