Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

C8 maar welke en waar?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

C8 maar welke en waar?

Hoi,

Ik ben al zo'n 3 maanden op zoek naar mijn eerste echte telescoop.
    Ik heb mijn huiswerk netjes gedaan, dit forum helemaal doorgelezen en de conclusie is dat ik een Celestron C8 SCT wil en niks anders Nu nog de vraag welke C8 op welke montering en waar ik hem het beste kan kopen?

Het kan een Carbon Fiber of aluminium tube zijn, voor mij maakt het niks uit maar het moet wel op een goede montering zitten. (ik wil in de toekomst met wat asto fotografie kunnen beginnen).

Weet iemand een winkel in Nederland duitsland of Belgie waar ik mijn C8 kan krijgen?

Bedankt
    Chris

ik heb m'n C8 tweedehands van marktplaats. Ding is als nieuw en voor een spotprijs. Staat op een Vixen SP, en die draagt hem goed. Ga alleen de alu pootjes door hout vervangen.
    *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Kijk eens bij De Koepel of TS

http://www.dekoepel.nl/winkel/assets/s2dmain.html?

http://www.teleskop-service.de/Celestro ... ope.htm#C8

of anders bij nog meer winkels zie: http://www.astrowiki.nl/index.php/Webwinkels

Commentaar

ik koop het meeste van mijn astro spulletjes via de duitse ebay.
        mijn ervaring is toch wel dat de meeste amateur astronomen netjes met hun spulletjes omgaan.

had mijn C8 een paar maanden geleden verkocht, maar toch wel met achteraf wat spijt. heb nu via ebay een Meade 8 inch SCT, vergelijkbaar met een C8, weer gekocht voor 351 euro.

suc6 met je eventuele aankoop, van een C8 krijg je zeker geen spijt!
        Polarex 60/900 EQ; Borg 71FL; Lunt 50mm

Commentaar

Bedankt voor de info, ik zal eens kijken of er wat te "kaufen" is op ebay.de
          En die Meade is ook leuk ding maar ik ben verliefd op een C8tje

Waar moet ik vooral opletten als ik naar tweedehands spul ga kijken?
          groeten
          chris

Commentaar

Als je via marktplaats koopt, en de verkoper zich nog binnen redelijke afstand bevindt kan je de C8 zelf bekijken en beter nog testen als het helder is. Visueel kan je kijken of het spiegelend oppervlak van de spiegel nog intact is, en zonder krassen. Ook krasjes op je Schmidt plaat wil je niet. Vaak zitten er wel stofjes op maar die kan je beter gewoon laten zitten.

Kopen via Ebay is een heel ander verhaal. Je hebt in iedergeval een koop verplichting. Vaak bevindt de verkoper zich op grotere afstand, en je rijdt niet even 800km om een scoop op te halen. Wel kan je de verkoper zaken vragen als: leeftijd (aankoopbon), toestand spiegel en schmidtplaat, en om detail fotos.

Verzenden is ook niet zonder risico's. Daarom altijd verzekerd en aangetekend cq. met traceernummer laten opsturen.

Samenvattend: waar koop je? Winkel, marktplaats. of nog verder weg Ebay. Dat is een afweging die je zelf zult moeten maken, ook afhankelijk van je budget in samenhang met een stukje risico dat je bereidt bent te nemen.

ps. ik zal best wat zaken vergeten zijn te noemen, dus aanvullingen zijn welkom.
            Polarex 60/900 EQ; Borg 71FL; Lunt 50mm

Commentaar

Hallo.

Ik heb misschien wel een Celestron C8 voor je te koop...

Met vriendelijke groet,

San

Commentaar

Werken...
              X