Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

astro 4, eq 3

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

astro 4, eq 3

Hoi allen,

Heb eigenlijk 2 vragen: Is een astro 4 montering ongeveer hetzelfde als een eq 3? (oftewel kan je het volgmotor van eq 3 aan een astro 4 plaatsen?)

De skywatcher 150/750 bevind zich normaal op een eq-3. Kan deze ook op een eq-2 gemonteerd worden?

Ben benieuwd 8)

Vr Groeten,
    Corne

@corne

Vraag 1 heb ik geen antwoord op, vraag 2 het kan wel maar het trilt al bij windkracht 0

Commentaar

Volgens mij kan je op de Astro-4 de motoren van de mon-1 van Bresser monteren, dat is namelijk dezelfde montering. De EQ-3 heeft andere volgmotoren.

De Bresser motor (RA) kost 75 euro bij Rob.
      Ik weet niet of andere nederlandse bedrijven hem verkopen.
      150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
      Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Ok, bedankt voor de reply's.

Ik zit namelijk behoorlijk te twijfelen tussen de skywatcher 130/900 en de skywatcher 150/750. De lichtsterkte is stukken beter van die laatste maar alles bijelkaar wordt het 200 euro duurder dan de 130/900.

DA SCOPE

Voor de skywatcher 130/900 is als motor de SKYWATCHER EQ-2 RA motor drive aanbevelen, maar ik zie ook nog de Driving motor for EQ-2 mounts die maar 3 tientjes duurder is.
        Daarnaast een barlow, deepskyfilter, plossl, zit je al snel aan de 400 euro.

Het liefst zou ik een 150/750, met motor, deepsky filter zien voor rond de 400 euro, maar dat zit er denk ik niet in...

Iemand anders nog aanbevelingen?

Groeten,
        Corne

Commentaar

In Te Koop / Gezocht staat een leuke 150/750 Newton op een Astro-4 voor 250 euro, misschien heb je daar wat aan.

Edit: advertentie is verwijderd blijkbaar..

Commentaar

@ Corne

Als het je om lichtsterkte gaat zou je ook de Skywatcher 130/650 kunnen proberen, ik heb deze kijker ook gehad en was zeker heel tevreden, de kijker kost op dit moment bij http://www.hoo-germany.de/ 199 dan zou je bij Aquarius deze volgmotor kunnen kopen lange link en dan ben je voor 250 (ex verzend kosten) klaar, de telescoop word geleverd met 2 oculairen een 25mm en een 10mm.

Commentaar

Origineel geplaatst door Freek
              In Te Koop / Gezocht staat een leuke 150/750 Newton op een Astro-4 voor 250 euro, misschien heb je daar wat aan.

Edit: advertentie is verwijderd blijkbaar..
              Dat was de mijne, heb besloten om 'm toch maar te houden.

Commentaar

Werken...
              X