Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Het beest is binnen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Het beest is binnen

Ja jongens en meisjes, de langverwachte 200mm F/6 GSO Dobson staat nu op mijn kamertje! Wat ben ik dol gelukkig Hij heeft geen krasje, iets dat niet te zeggen valt van de driepoot die ik ook nog gekocht heb, maar boeiend! :smartass
    Nog ff de specs:
    200mm F/6
    2" Crayford focusser
    Red-Dot (niet die starpointer maar net zo'n een als die van Sanne)
    TS Wide Angle 40mm
    Super Plossl 25mm
    Koel ventilator voor hoofdspiegel.

Toch wel iets om heel trots op te zijn dacht ik zo 8)
    Foto's komen nog wel een keer in het daarvoor gediende topic.
    Scientia non habet inimicum nisi ignorantem.
    Omne ignotum pro magnifico.

Van harte Ruben! Dat ging sneller dan je dacht he
    30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Gefeliciteerd!! Kafoep, Kafoep, Kafoep!

Maareh... driepoot? Vertel!
      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Origineel geplaatst door Roel

Als jij me komt ophalen, ga ik kafoepen

Nou, ik had een driepoor besteld voor mijn bino, maar het hendeltje waarmee je de centerale as kunt verstellen was naar de mallemoeren. Verder was er volgens mij gewoon mee gegooit, want het ding ziet er echt niet als nieuw uit. Ik heb al een mail gestuurd naar TS. Waarschijnlijk krijg ik wel gewoon een nieuwe, verzekering zat bij de shippingcosts in dus...

Het klaart trouwens ook langzaam op momenteel, maar weet niet of dit zo blijft...

Commentaar

mooi
          hoi iedereen

Commentaar

en nog steeds geen foto's....

Gefeliciteerd Ruben!
            150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
            Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door Ruben
              Origineel geplaatst door Roel

Als jij me komt ophalen, ga ik kafoepen

Nou, ik had een driepoor besteld voor mijn bino, maar het hendeltje waarmee je de centerale as kunt verstellen was naar de mallemoeren. Verder was er volgens mij gewoon mee gegooit, want het ding ziet er echt niet als nieuw uit. Ik heb al een mail gestuurd naar TS. Waarschijnlijk krijg ik wel gewoon een nieuwe, verzekering zat bij de shippingcosts in dus...

Het klaart trouwens ook langzaam op momenteel, maar weet niet of dit zo blijft...
              Als het is zoals hier nu dan moet je er al veel plezier aan beleven. Het is hier nu zo helder als wat, maar goed ik zit wel in BelgiŽ en aan de kust. Echter zal het hier ook snel moeten gaan, want tegen de nacht zou het alweer beginnen regenen

Proficiat met je aankoop!
              Canon 350D | 18 - 55 mm kitlens | Tamron 70 - 300 mm

Commentaar

Gefeli met je aankoop Ruben.
                Als je een leuk plekje bij jou in de buurt weet, kan ik wel een keer langskomen, ik kom elke dag langs borne. Of ik pik je op een vrijdag eens op om te kafoepen, moeten we alleen iets verzinnen met overnachten.

En schiet eens op met de foto's :P .
                Swingen op Buena Vista Social Club

Commentaar

Gefeliciteerd!

Mocht je nog een keer gaan Kafoepen dan kan ik je evt ook wel ophalen, kom er toch langs (Enschede)!

En idd, mocht je een goeie waarneemplek weten hier in het oosten dan houd ik me ook aanbevolen trouwens!
                  Meade LXD75 6" Newton
                  SPC900N
                  Canon Eos 400D + Canon 35-105mm (old style!)

Commentaar

Ik zal m'n pa eens vragen of ie ff een paar fotootjes kan maken van me in actie, maar dat wordt denk ik morgen een keer.

Webboarder, dat zou wel stoer zijn. Voor overnachten kijk ik Roel en Maayke heel lief aan of ze hun geweldige bank een nachtje kunnen uitlenen. Echt, ik heb nog nooit zo lekker geslapen, naast in mijn eigen bedje natuurlijk. :P

Commentaar

Ruben, gefeliciteerd met je scope en dat er maar snel een goede first light mag komen!

Origineel geplaatst door MikeOne
                      En idd, mocht je een goeie waarneemplek weten hier in het oosten dan houd ik me ook aanbevolen trouwens!
                      Toen in nog in Enschede woonde ging ik ten zuiden van de stad tussen de weilanden staan, het zal je verbazen hoe goed het daar is. Ik stond meestal aan de Moorvenweg (N52 10 E006 51). Hieronder een plaatje van Google Earth.

Groeten,

Victor
                      "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Gefeliciteerd Ruben!

nou hebben we toch heel onverwachts ook van mijn kant 20cm opening
                        *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Foto's staan in het daarvoor bestemde topic.
                          Ben trouwens verheugd te mogen melden dat ik een nieuwe driepoot krijg toegezonden. De kapotte (maar nog wel functionerende) driepoot is dus voor de knutselaar (c'est moi).

Commentaar

Victor - Bedankt, zal ik zeker binnenkort even gaan uitchecken (Moorvenweg - Enschede)!
                            Meade LXD75 6" Newton
                            SPC900N
                            Canon Eos 400D + Canon 35-105mm (old style!)

Commentaar

Er zijn daar nog veel meer geschikte landweggetjes maar ik kan me herinneren dat je juist daar weinig last hebt van het licht van boerderijen.
                              De ondergrond is helaas niet hard zoals bij bijvoorbeeld de Kafoepstraat, maar het kan daar echt goed donker zijn!
                              "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Werken...
                              X