Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nederlandse handleiding ETX 125PE

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nederlandse handleiding ETX 125PE

Weet er iemand of er een Nederlandse handleiding bestaat voor de meade ETX 125 PE?

Ik heb de Engelstalige handleiding wel gevonden, maar kan op het internet geen Nederlandse handleiding vinden.
    Wel heb ik een instructievideo gevonden, maar met de PC boven en de ETX buiten denk ik dat dat niet echt handig is (toch maar snel een laptop kopen)

Kan iemand mij helpen aan een Nederlandse handleiding?!

Nog een maandje (hoop ik) geduld en dan heb ik een aantal Nederlandstalige artikelen af over de Autostar controllers, met plaatjes van alle menu's. Ik hou je op de hoogte.
    Voor het bekijken en volgen hoeft je scope trouwens echt niet buiten te staan: Gewoon binnen opstellen, afspreken dat de plant in de hoek het noorden is en dan "uitlijnen". Omdat je zelf de datum en tijd invoert weet je ook, m.b.v. van een sterrenprogramma als Stellarium ofzo op je computer, waar de sterren op dat moment staan. Niet echt, maar ten opzichte van het zojuist benoemde noorden, de plant dus . Zodoende kan je naar hartelust binnen oefenen en je scope, met name de controller, goed leren kennen. Daarna pas naar buiten voor het echte werk. In het donker is alles namelijk tien keer moeilijker!

Succes,

Victor
    "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Bedankt, ik kijk met smart uit naar de artikelen.
      Ik begrijp hier ook uit dat er nog geen Nederlandstalige handleiding is?

Zelf nog niet bedacht binnenshuis te oefenen, maar een goed idee.
      Buiten in het donker gaat het al snel irriteren, omdat je van alles en nog wat wil zien.

Commentaar

Precies, ik ken het. Ongeduldig, moet allemaal snel snel snel... met als gevolg dat alles in het gras valt en je uiteindelijk veel langer bezig bent dan wanneer je het binnen eerst uitvoerig geoefend had.

Voor zover ik weet is er geen Nederlandstalige handleiding voor de -125......
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Ik heb hier een Nederlandse handleiding van de ETX-125 CE,
          Misschien heb je er wat aan?
          - Sidus Ludoviciana -

Commentaar

Bedankt ga ik proberen

Commentaar

Werken...
            X