Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

C8 gezien voor mooie prijs, kopen of niet?

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

C8 gezien voor mooie prijs, kopen of niet?

Ik heb een tweedehands C8 (starbright coating) op Vixen Superpolaris op het oog. Ik heb alleen veel gehoord over de "slechte jaren" bij celestron. Deze C8 is uit 1991, is dat een goed of slecht jaar geweest, en in geval van slecht, wat is er dan slecht aan?

Deze set wordt verkocht met 1.25" visual back, poolzoeker, uurasmotor, 3 plossls (30/15/10) en 1.25" zenithprisma.

Dit voor 600€, mooie prijs of valkuil?

Zijn er mensen die ervaring hebben met C8's uit die tijd?

*vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

De beroemde "slechte jaren2 bij Celestron waren ongeveer van 1985 tot 1987. Ja inderdaad, het heeft een causaal verband met de komeet Halley.
    Dit is geen undersign.

Commentaar

Origineel geplaatst door Yigal
      De beroemde "slechte jaren2 bij Celestron waren ongeveer van 1985 tot 1987. Ja inderdaad, het heeft een causaal verband met de komeet Halley.
      Hmm, dat zou dus betekenen dat dit best een buitenkansje is... toch?
      *vond Robson 1.0 bouwen toch een heel stuk simpeler dan nu het ineens zo klein moet :\

Commentaar

Dat lijkt me zeker een mooi prijsje. De ota alleen gaat vaker voor 600 euro over de tafel, dus dit lijkt me niet verkeerd

Commentaar

Ik heb geloof ik zo'n beetje dezelfde. Bij mij zat de secudaire spiegel los. Ik heb dat zelf kunnen verhelpen maar hier heb ik ongeloofelijk veel mazzel mee gehad. Ik zou dit even chekken.

Als dit goed is en hij geeft een scherp beeld dan moet het wel goed zijn lijkt me.
          Dag FTD, Hallo Spotnet! Use Your Brain

Commentaar

weersverwachting voor zondagnacht: zwaarbewolkt

hoe weet ik dat? Ik ga hem zondagmiddag halen

Commentaar

Daar ga je vast geen spijt van krijgen.. (mits de C8 100% is )
              Gewoon een erg fijne kiijker!
              Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
              ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
              Auteur:Ik

Commentaar

Vanmiddag de scope opgehaald! Wat een mooi ding! Verkeerd gewoon in absolute nieuwstaat!!!

Roel heeft er vanmiddag nog wat plaatjes van geschoten, misschien dat je die ff wilt posten?

Hopen dat het vanavond weer opentrekt, Kafoep!!!!

Commentaar

Gefeliciteerd Robbert met je fantastische aankoop!

Dé allround-kijker!

Commentaar

Gefeliciteerd ! Mooie aankoop, zeker voor dat bedrag. Binnenkort maar weer eens aan de Kafoep straat afspreken.
                    WO Megrez 88 FD (88mm F5.6) | TAL 200K (200mm F10) I ...en (te) veel meer...

Commentaar

Origineel geplaatst door Ionize
                      Roel heeft er vanmiddag nog wat plaatjes van geschoten, misschien dat je die ff wilt posten?
                      Voeg bestanden toe
                      "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Mooie kijker veel kijkgenot ermee

Commentaar

Niet zonder filter naar de zon kijken he ....

('k snap niet waarom mensen eigenlijk een C8 wegdoen...)
                          Optiek Wausch & Lomp contactlenzen F0,1 D10mm
                          ------------------------------------------------------------------

Uiteindelijk is toch álles de schuld van het onstaan van het universum.
                          Auteur:Ik

Commentaar

Vrees niet, de C8 staat richting het Noorden. Van harte met je C8 mister R!
                            "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
                            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ksnap de kleine lettertjes van Wolkewietje heel goed :-)

Veel plezier Ionize
                              Quelle horreur !
                              Requiem pour un twister.

Commentaar

Werken...
                              X