Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Skywatcher 200/1000mm EQ 5

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Skywatcher 200/1000mm EQ 5

Hallo allemaal,

Heeft iemand enig idee of er een winkel is in BelgiŽ of Nederland waar ze de SKYWATCHER 200/1000MM EQ 5 verkopen? Een zoektocht op google leverde me enkel twee duitse webshops op, maar ik zoek het liever toch iets dichter bij huis.

Alvast bedankt!
    Canon 350D | 18 - 55 mm kitlens | Tamron 70 - 300 mm

Er staat er 1 op marktplaats voor 350 euro incl montering. klik

Robtics verkoopt ze ,klik, die zit bij Hoek van Holland.
    Anders idd TS of iets in die richting.
    150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
    Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Hallo Patrick,

Bedankt voor je snelle reactie! Ik zou hem echter toch liefst nieuw kopen als die hier ergens te vinden is...

Commentaar

Zie mijn post hierboven!
        150mm F5 Newton op MON-2 Synscan
        Hyperion Zoom met Hyperion 2.25x Barlow, thats it!

Commentaar

Origineel geplaatst door Patrick
          Zie mijn post hierboven!
          Die van Robtics is volgens mij niet nieuw hoor, er staat "Nieuwstaat", maar nergens wordt aangegeven dat ze compleet nieuw in originele verpakking, etc. worden verkocht. Of heb ik een brilletje nodig?

EDIT: Je bedoelde natuurlijk robtics.nl. Sorry ben niet goed uitgeslapen bedankt! Nog andere winkels iemand?

Commentaar

Ik heb precies die Skywatcher vorige week gekocht bij Teleskop Service via internet. Maandag besteld, vrijdag in huis. Is me goed bevallen. Op dit moment komen er geen portokosten bij. Geldt ook voor Nederland! Succes en veel plezier met je aankoop!
            Bresser 7 x 50
            Sky-Watcher Newton 200/1000mm EQ-5

Commentaar

Origineel geplaatst door amarie
              Ik heb precies die Skywatcher vorige week gekocht bij Teleskop Service via internet. Maandag besteld, vrijdag in huis. Is me goed bevallen. Op dit moment komen er geen portokosten bij. Geldt ook voor Nederland! Succes en veel plezier met je aankoop!
              Hallow,

Heb je er al mee gewerkt? Zoja, ben je er tevreden over? Ik zie wel dat er geen volgmotor bij zit, is dit geen probleem, of ben ik fout?

Alvast bedankt voor de info!!

Commentaar

De telescoop is nog niet helemaal goed afgesteld en ik heb er te weinig mee kunnen kijken om je vraag over tevredenheid te beantwoorden. Voor wat betreft die volgmotoren: die kan je er eventueel later bijkopen en zelf erop monteren, is mij door een medewerker van Teleskop Service gezegd.
                Bresser 7 x 50
                Sky-Watcher Newton 200/1000mm EQ-5

Commentaar

Ik zit toch nog te twijfelen. Ik ben nog maar een beginner en zou eigenlijk de nadruk willen leggen op het opzoeken en in beeld brengen van planeten. Ik weet dat bv. Saturnus & Jupiter goed te doen is. Ik twijfel nog tussen:

Skywatcher 200/1000mm EQ 5 en de Skywatcher Newton 150/1200mm. Wat zouden jullie doen?

Commentaar

Als je hoofdzakelijk planeten wilt bekijken heb je "genoeg" aan een 150/1200, maar de tijd komt onherroepelijk dat je daarna wat meer wilt zien en dan heb je meer aan een 200/1000. Eigenlijk heb je sowieso het meeste aan een zo groot mogelijke opening.

Commentaar

Origineel geplaatst door Sterrenkijker
                      Als je hoofdzakelijk planeten wilt bekijken heb je "genoeg" aan een 150/1200, maar de tijd komt onherroepelijk dat je daarna wat meer wilt zien en dan heb je meer aan een 200/1000. Eigenlijk heb je sowieso het meeste aan een zo groot mogelijke opening.
                      Ik denk dat ik nu gewoon in een stadium zit waar ik moet gaan uitmaken waar ik het mee ga leren. Ik ben er compleet nieuw in dus het is gewoon even alles uitzoeken en ik vermoed dat ik sowieso al een hele tijd zoet zal zijn met alles wat met een 150/1200 te zien is, of ben ik fout?

Ik denk dat dit zo'n typische hobby is waar je heel veel tijd in moet steken om een echt positief resultaat te behalen en je, je gewoon moet opwerken naar betere apparatuur en betere resultaten. Of sla ik de plank hier mis?

Commentaar

Origineel geplaatst door Geoffrey
                        Of sla ik de plank hier mis?
                        Ja en neen. Je kunt klein beginnen, maar ik ken mensen die met een 10" Dob even succesvol beginnen als met een Starblast.

Groter dan dat moet je inderdaad niet gaan beginnen, en er zijn veel valabele redenen om iets kleiners te kopen (onder andere budget).
                        Alexis Cousein -- "Number Six is feeling unmutual today". Zelfgemaakte 400mm f/4.46 op Tom O. platform; 250mm f/4.8 Alkaid; Skywatcher 130mm f/5 reflector; 60mm Lunt.

Commentaar

Origineel geplaatst door Geoffrey
                          Ik denk dat ik nu gewoon in een stadium zit waar ik moet gaan uitmaken waar ik het mee ga leren. Ik ben er compleet nieuw in dus het is gewoon even alles uitzoeken en ik vermoed dat ik sowieso al een hele tijd zoet zal zijn met alles wat met een 150/1200 te zien is, of ben ik fout?

Ik denk dat dit zo'n typische hobby is waar je heel veel tijd in moet steken om een echt positief resultaat te behalen en je, je gewoon moet opwerken naar betere apparatuur en betere resultaten. Of sla ik de plank hier mis?
                          Nee ik denk dat je de spijker precies op zijn kop slaat.

Ik ben zelf ook nog maar net begonnen (ben bezig vanaf december vorig jaar) en heb enorm veel bij moeten leren en ben nog steeds bezig. Ik begon met een heel simpel 114/500 kijkertje op wiebelig EQ1 montering.

Nu probeer ik goed uit te zoeken wat ik wil en welke spullen goed bij me passen zodat ik niet met dingen kom te zitten die ik toch niet gebruik. Dat zou ook nog eens het einde kunnen betekeken aan een hobby en de lol die ik er nu in heb wil ik graag behouden. Dus om alle aspecten van deze hobby proberen te leren en voorzichtig te beginnen is niets mis mee. Ik denk zelf wel eens dat ik te hard van stapel loop maar de tijd zal het leren.

Als ik jou was zou ik de buizen wel eens in het echt bekijken want de afmetingen kunnen wel eens tegenvallen (ze lijken niet zo groot op zo'n plaatje).
                          Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Werken...
                          X