Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

RA motor voor een Vixen Polaris

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

RA motor voor een Vixen Polaris

Welke motor kan ik gebruiken om een oude Vixen Polaris montering te laten volgen? (Misschien past een standaard EQ-3 motortje wel)
    "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Een EQ-3 motor past inderdaad. Ik kan een foto voor je maken indien je daar belangstelling voor hebt.

Succes,
    Henk

Commentaar

Meen je dat, ik zoek ook al tijden een antwoord op deze vraag, hoe moet ik hem installeren????
      Slijpen, dat doe je toch alleen maar met schaatsen en messen?
      (vrouw van een ATM-er)

Commentaar

Snel even wat foto's gemaakt.

Aan de zijkant van de RA as zit een imbusboutje waarmee je de motor vast kunt zetten.
        Je moet wel de RA knop verwijderen. Als iemand hier aan draait, gaat waarschijnlijk de motor kapot.
        Ook is een flexibele koppeling nodig tussen de RA worm en de motor. Zie de foto's.

Commentaar

Zit zo'n "flexibele verbinding" in het motorpakketje of moet je die los erbij kopen, en zoja hoe heet zo'n verbinding formeel en waar is deze te kopen?
          Slijpen, dat doe je toch alleen maar met schaatsen en messen?
          (vrouw van een ATM-er)

Commentaar

Bedankt voor de uitgebreide info! Dat flexibele dingetje zit als het goed is standaard bij een EQ-3 motor. Ik heb ooit zo'n motortje gehad (ik had hem moeten bewaren!!) en daar zat precies zo'n ding bij.
            "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Graag gedaan. Meestal wordt die koppeling inderdaad bij de motor geleverd, maar het is wel iets om op te letten.
              Ik heb ook wel eens een starre koppeling op die plaats gezien. Dat is erg slecht voor de motor.....

Commentaar

Let op de vertanding die is afwijkend tov latere modellen en klonen.: hij volgt fotografisch niet echt best zo.
                Ik heb een eq3 kastje op eenzelfde (New) polaris aangesloten, en ik moest het kristalletje vervangen. Het is een heerlijke montering!
                30cm en 20cm Hofheim kofferdobsons | Polarex model 132 | Lunt LS50tha | Swarovski 12*50 EL

Commentaar

Vreemd. Ik gebruik ook een EQ3 kastje en hij volgt prima voor visueel gebruik. Fotografisch heb ik nooit geprobeerd.

Commentaar

Werken...
                  X