Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Sigma spiegellens telephoto 600mm F/8

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Sigma spiegellens telephoto 600mm F/8

Heb van een collega een sigma spiegellens gekregen, het ding ziet er goed uit, en de reviews op internet ook. Heb bij foto konijnenberg nagevraagd of er een eos400d adapter voor is, die schijnt er niet te zijn. Jammer, anders zou de brandpuntsafstand 600x1.6=960mm geworden zijn.

Maar misschien kan ik hem op m'n scope zetten, en een oculairhouder+focusser erop bouwen.

Heeft iemand ervaring met deze lens? En er iets mee gedaan?

Zie de foto's....
    200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Is dat niet gewoon T2 draad?

,xtG
    .tsooJ
    Ich bin ein Kollaser.
    http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Het zou kunnen, het zou inderdaad kunnen.................buitendiameter van de sigma is 42mm en die van m'n T2 adaptor ook, ga vanavond meteen proberen (stom dat ik daar zelf nog niet aan had gedacht...................) bedankt.
      200mmF5 Carbon, 150mmF12 Intes MK67, ED80mmF6, Towa 60/700, Coronado 40mmF10 PST, Fujinon 10x50, ZWO ASI174MM cooled, ASH mount, NEQ5, HEQ5pro en L-200 spectrograaf. Radio callsign PA3SKY

Commentaar

Moest het geen T draad zijn dan ken je ook zoeken achter een M42/EOS adapter zoeken op ebay .
        Zoals deze bijvoorbeeld .

Commentaar

Die lens lijkt me een quasi gelijk aan de MTO versies. Zou denk ik dus T2 moeten zijn vanachter. Je kan er ook een visual back voor kopen. TS heeft die denk ik wel.

Commentaar

Het past, maar niet echt "super". Ik heb uitgevonden dat het eigenlijk "P-draad" is achterop de Sigma lens. Ga proberen er een echte adapter voor te vinden. De T2 adapter werkt ook wel, gisteren een paar prachtige foto's geschoten buiten (met zonlicht).
            Scherptediepte is wel zeer minimaal, het is alles of niets, maar voor astrofoto's maakt het niets uit.

Commentaar

Pentax 42 mm draad.

Lijkt me stug dat daar geen converter naar EF bajonet voor te vinden is.

,xtG
              .tsooJ
              Ich bin ein Kollaser.
              http://www.kollaser-sternbeobachter.de/

Commentaar

Origineel geplaatst door skywatcher
                Moest het geen T draad zijn dan ken je ook zoeken achter een M42/EOS adapter zoeken op ebay .
                Zoals deze bijvoorbeeld .
                *Kuch*

Commentaar

Heb nu uitgevonden dat er M42 P(praktica) draad opzit, die heeft een spoed van M42x1, De T2 adapter heeft een spoed van M42x0.75!!!
                  Heb op ebay de adapter van "skywatcher" gekocht.

Commentaar

Werken...
                  X