Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

ontbrekende onderdelen GSO Dobson

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

ontbrekende onderdelen GSO Dobson

Vandaag heb ik mijn GSO dobson 250/1200 ontvangen van Telescope Service uit Duitsland. Maar nu lijkt het dat ik twee onderdelen van de rockerbox mis :vloek:

In de handleiding staat dat er tussen de twee houten ronde platen van de rockerbox nog twee ronde onderdelen horen. Namelijk een "bearing system" en een "bearing system plate".... ???:

Uiteraard hem ik al een emailtje naar Telescope Service gestuurd.
    Nou heb ik de volgende vragen:

- zijn deze onderdelen erg belangrijk? kan ik de telescoop tijdelijk zonder deze onderdelen gebruiken?

- heeft iemand ervaring met de service van Telescope Service? Zouden ze zo netjes zijn om me snel en gratis deze onderdelen na te leveren?
    ontdekken is de waarheid

zelf gebruik ik die niet
    vond de azimut beweging veel te los
    dat buisje dat je in die twee ronde platen doet heb ik ook vervangen omdat die iets te kort was

Commentaar

Ik heb al een reply van Telescope Service!
      Blijkbaar is de instruction manual niet goed... die twee onderdelen zijn optioneel voor de economy line versie van de telescoop... maar dat stond dus niet in de manual.

Het lijkt ook niet nodig te zijn... hij doet het zo wel prima denk ik...
      Nu maar wachten op een heldere nacht!! :banghead:
      ontdekken is de waarheid

Commentaar

Laat eens weten hoe hij presteert hé. Ik wilde ook een kopen maar ben nog wat aan het wachten.
        Celestron C8 - Orion ED100 - Orion ED80 - Skywatcher ST80 - Tasco 17TR- Omegon Argus 16x70 - Helios Naturesport 10x50- Meade LDX75- AZEQ5

Commentaar

Origineel geplaatst door Jefke
          Laat eens weten hoe hij presteert hé. Ik wilde ook een kopen maar ben nog wat aan het wachten.
          Zie onder "waarnemen" het topic "eerste waarneming" van mij..
          Nou weet ik niet of ik wel zo'n goede reviewer ben van deze telescoop, omdat ik nog een absolute beginner ben. Zo bleek al uit reakties van anderen dat ik de afstelling van mijn telescoop nog eens goed overnieuw moet doen....

Ik weet dat er nog andere meer ervaren mensen hier ook zo'n GSO telescoop hebben en er ook tevreden mee zijn (daarom heb ik dus voor deze telescoop gekozen, naast de interessante prijs bij Telescoop Service). Dus misschien kan je beter naar hun ervaring vragen dan de mijne
          ontdekken is de waarheid

Commentaar

ik had het zelfde probleem tot ik wat beter keek naar de handleiding en het dus om een kleinere kijker ging lol en niet om mn 12"
            de mijne doet het meer dan prima en de rockerbox doet het zoals het hoort,dus een kijker die prima presteert voor slechts een paar centen.ik ben zwaar tevreden. :buiging:
            Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
            Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

bij mij zaten ze er toen ook niet bij ook een mailtje gestuurd idd, maar die dingne heb je dus niet echt nodig.. hij doet het zo ook heel goe zelfs, dus komt goed!D

Commentaar

zoals ik dus al zei: de bouwbeschrijving geld voor een kleinere uitvoering.
                nu heb je een rond draaiplateau op een 3hoekig onderstel ipv rond op rond onderstel, als je het niet meteen doorhebt is het best frustrerend
                Geniet meer van de kleine dingen in het leven,
                Word macro-fotograaf! Canon 350d +180mm macro/sigma + 90 mm macro/tamron :D

Commentaar

daarom is het goed om terug op de site van TS te kijken
                  daar staan die kijkers opgesteld en kan je ze goed bekijken
                  en daar zie ik inderdaad dat de geondplaat driehoekig is ipv rond

Commentaar

Werken...
                  X