Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Een nieuwe dobson

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Een nieuwe dobson

Toen ik Demelza haar dobson zag had ik een beetje een deja vue gevoel, ik heb namelijk ook zo'n ding gehad precies hetzelfde enkel dan van het merk Helios.
    Ik had deze echter verkocht omdat ik een refractor wilde hebben voor maan en planeet fotografie.....dat was dus een domme zet.
    Toen kwam Demelza met haar dobbie en ik heb haar gelijk gevraagd waar zij hem vandaan heeft (mijn dank Demelza).
    Ik wilde perse deze omdat het een F5 is.....er is echter een kleine "maar" mijn vrouw heeft mij vriendelijk doch dringend verzocht dat dit verlopig wel de laatste kijker is omdat het hobbykamertje wel een beetje vol staat met 4 kijkers :P

Gefeliciteerd!
    Ik had zelf wel even nodig om uit te vogelen hoe die veren aan weerszijden moesten. Tot ik me herinnerde dat er 2 touwtjes in de verpakking zaten waarvan ik niet wist waar ze voor waren.
    Vuja De': the strange feeling you get that nothing has happened before.
    http://www.everyoneweb.com/demelzaramakers/

Commentaar

Blijft een mooie kijker!

Gehaald vanuit Duitsland?

Commentaar

@ Freek;
        Ja het is zeker een mooie kijker en hij komt idd uit Duitsland astroshop.de .

@ Demelza
        Dankje, ik zelf zal die zgn "tensioncontrol" veren niet gebruiken bij mijn vorige kijker vond ik het ook al niet echt handig, wel even een tip als je besluit te gaan kijken zet de kijker ruim van te voren buiten, de hoofdspiegel is van zgn floatglas gemaakt en heeft echt wel de tijd nodig om zich aan te passen.

Commentaar

Werken...
        X