Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Montering LXD-75 uit elkaar halen

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Montering LXD-75 uit elkaar halen

Hallo

Ik wil graag de montering LXD-75 uit elkaar halen en in vetten.

Vraag1: welke vet moet ik gebruiken

Vraag2: Er stond hier ergens een link hoe je de montering uit elkaar kan halen..

Iemand die het weet?

grt

San

hoe je hem uit elkaar en weer in elkaar zet weet ik niet maar voor het vet zou ik lithiumvet nemen dat is een van de meest gebruikte vetten waar wij astronomen erg blij van worden (ik heb met edjuh zn heq6 aangepakt met lithiumvet.

Commentaar

ik heb dezelfde vraag
      ik ga hem de 10e aanschaffen bij de lidl
      Meade LXD75 150mm newton

Commentaar

Ik heb een tijdje terug de montering van Paul ('paul66') onder handen genomen. Is niet zo ingewikkeld maar je moet wel zorgen dat je alles weer precies goed in elkaar zet. Dat gezegd hebbende: Heb je een montering waar weinig tot geen speling op zit en alles verder OK functioneert, doe het dan niet. Wil je het toch doen, wees dan voorzichtig en systematisch in je werk.

Op deze pagina staan wat handige plaatjes.
        Wie trouwens in de buurt woont wil ik best een handje helpen.

Groeten,

Victor
        "SQM is nothing, transparency is everything."

Commentaar

Bij "problemen met de LXD........" staat op de tweede pagina een post van Rapsac

Let bij het demonteren op: sommige delen lijken wel gelijmd te zijn en zitten soms erg vast.
          Lithium (wit) vet is goed. Ik heb het bij een fietsenboer gekocht.

Ook ik ben bereid mensen te helpen die een LXD willen aanschaffen en hulp nodig hebben bij het demonteren en richten van de setup.
          Groet, Jan

Commentaar

vind je den haag een beetje in de buurt viktor?
            ik heb er wel een uurtje rijden voor over trouwens

eerst nog maar zien of ik hem te pakken krijg ben naar de lidl in delft geweest en die zeggen dat ze er 2 of 3 krijgen ben benieuw hoe hard ze gaan.
            dus het word voor de deur liggen om half 9 waarschijnlijk
            Meade LXD75 150mm newton

Commentaar

hoe sterk is deze montering trouwens (als ie goed in elkaar zit). Ik bedoel: kan er een andere telescoop op dan de 150mm newton die er standaard op zit. Hoe veel kg kan die hebben?
              Meade LXD75 150mm newton

Commentaar

Tot een kilo of tien moet, mits goed gebalanceerd wel kunnen.
                Meade maakt reclame voor 30lbs (kilo of 14) maar dat is nogal hoog.

Balans is erg belangrijk!

Commentaar

misschien domme vraag en ik weet ook bijna wel zeker dat het kan maar je kan toch ook nog gewoon handmatig klooien als je goto op je montering heb zitten?
                  het lijkt mij vanzelfsprekend dat het kan maar ik wil het toch ff 100% zeker hebben

is goto alleen een aanvulling of komt het ook in plaats van als je begrijpt wat ik bedoel
                  Meade LXD75 150mm newton

Commentaar

Handmatig kan uiteraard nog steeds!!

Mijn nieuwe motorunit is trouwens binnen! Hulde aan Meade
                    We hebben een Black Berry!!

Meade ETX70
                    Meade LXD75 6"Newton

Commentaar

Origineel geplaatst door GuuZ1982
                      misschien domme vraag en ik weet ook bijna wel zeker dat het kan maar je kan toch ook nog gewoon handmatig klooien als je goto op je montering heb zitten?
                      het lijkt mij vanzelfsprekend dat het kan maar ik wil het toch ff 100% zeker hebben

is goto alleen een aanvulling of komt het ook in plaats van als je begrijpt wat ik bedoel
                      Ja, kan ook. Je kan er gewoon mee starhoppen mocht je dat willen.

Commentaar

Werken...
                      X