Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

Nieuwe telescoop

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

Nieuwe telescoop

Afgelopen weken ben ik druk geweest met het zoeken naar een telescoop, omdat eindelijk de financien gunstig stonden :P . Ik zat al een hele poos te denken aan een newton 150/750 van Bresser of Sky-watcher, maar die waren niet 2e-hands te vinden. Ik heb ook nog gereageerd op een elfje, maar dat werd uiteindelijk niks.
    Toch de hoop nog niet opgegeven en dat bleek goed uit te pakken. Gisteren heb ik een mooi set opgehaald:

- Sky-watcher 200/1000 Newton (zoeker 9x50)
    - Sky-watcher Refractor 102/500 met Red-dot finder
    - EQ-5 montering
    - motoren op 2 assen
    - 1,25 inch occulairen:
    * PLOSSL 25 mm
    * PLOSSL 10 mm
    * KELNER 20 mm
    * KELNER 12 mm
    - Zenitspiegel 90 graden 1,25 inch
    - Zonnefilter voor de refractor AstroSolar
    - Adapter voor 2 inch occulair voor de Newton

Het enige defect is een storing in de besturing voor de motoren. Waarschijnlijk ergens een kabelbreuk, maar dat ga ik vanavond doormeten.

Mogen jullie me mooi nog wat dingetjes uitleggen in Limburg :P .
    De foto's komen van marktplaats.nl af, maar ik zal binnenkort nog wat grotere foto's uploaden bij "Foto van je eigen telescoop."
    Swingen op Buena Vista Social Club

mooi spul hoor!
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Dat is absoluut niet verkeerd! Ik waarschuw je wel voor de 200mm op de EQ-5. Naar mijn beleving ligt dit echt op de grens van wat de montering dragen kan. Veel plezier ermee in ieder geval.
      "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
      - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Da's een mooie set, Webboarder! Ik denk zelf ook dat die 200 mm op de EQ-5 wat op het randje zal zijn, maar je er altijd nog eenvoudig een stevige Dobsonmontering voor maken. In ieder geval kan je met je nieuwe aanschaf nog wel even vooruit!

Tot Limbo!
        "Truss me, I'm solid." - Bouwe Dob

Commentaar

Gefeliciteerd met je prachtige aankopen!

Commentaar

Misschien een beetje off topic maar toch...

Wat is het voordeel van een Red dot finder t.o.v. een normale zoeker?

Commentaar

Hé dat is de refractor die ik wou kopen, maar te horen kreeg dat alles verkocht was. Jij hebt hem dus.

In iedergeval veel plezier met je nieuwe kijkers!
              - Skywatchter 150 mm F5 Newton
              - EQ3, aandrijving + poolzoker
              - Bresser 10x50
              - Canon EOS 400D + wat glaskokers

Commentaar

Iemand moet de eerste zijn he . Maar volgens mij wou hij de telescopen ook niet apart van elkaar verkopen, dus dan zat je nog met de hele boel, of je moest wachten tot hij er anders over dacht.

Commentaar

Proficiat met je aankoop.

Die 200 op de EQ-5 zal visueel wel voldoen, fotografisch niet. Toch aan de zware kant.
                  Orion 80mm f7.5 ED
                  GSO 8" f4 Newton
                  OTE 150 MTS3-SDI Telescope controller
                  Canon 350D (Rebel XT)
                  Philips ToUcam Pro II

Commentaar

De vorige eigenaar fotografeerde ook alleen maar met de refractor. Maar ik wil toch eens een keer een poging wagen met een afstandbediening voor de camera.
                    Maar voor ik uberhaupt kan fotograferen moet de volgmotor wel goed werken en moet ik een t2-ring voor een sony/minolta hebben.

Ik weet trouwens nog niet wat het probleem is met het regelkastje. De accu en de daarbij behorende kabel is in orde, maar er komt geen spanning op ook maar 1 draadje van de telefoonlijntjes, voor zowel de DEC als de Ra lijn. In het kastje zelf al...

Commentaar

Werken...
                    X