Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging momenteel

dikke montering met computerbesturing

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

dikke montering met computerbesturing

Allemaal,

Ik zoek op termijn ter vervanging van mijn eq-5 een wat zwaardere montering vanaf 9kg of meer met goto.

Als ik dan iets aan ge schaffen dan wil ik er ook een mooie kijker op kunnen zetten en hijmoet van alle gemakken voorzien zijn.

Hebben jullie tips of ervaringen met monteringen en hoe waren die??

Ik zou tussentijds mijn ex 5 kunnen upgraden, maar ik ben bang dat dat alleen geld kost waarna ik toch eens wat anders aan ga schaffen.

http://www.telescope-service.de/Celestr ... _GoTo.html
    die is wel aardig, en tot 10kg.
    - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Let niet teveel op wat leveranciers zeggen wat kan. De Vixen GP-E gaat volgens TS ook tot 10 kilo maar mijn 9 kilo zware 8" newton vind ik eigenlijk al genoeg. Het trilt allemaal net iets teveel, en je wil gewoon dat de kijker zo stil mogelijk blijft als je focust. Dus ik weet niet wat je van plan was er op te zetten maar ik zou er toch een kilo of 2 bijdoen als marge.
    "Wir sind Sternguckers und auch Fossil. Du?"
    - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Ik heb deze montering en gebruik hem voor mijn C9.25.
      Visueel voldoet dat prima.

Volgens mij is er niet veel verschil tussen de eq5 en CG5-GT (cam, asgt of hoe hij ook genoemd wordt). Alleen heeft de CG5-GT standaard goto.

Wat voor telescoop wil je er op zetten en wil je ermee gaan fotograveren??
      305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Hoi Steem,

Bedankt voor de eerste reactie en gefeliciteerd nog

een kilo of dertien moet er op kunnen volgens boekje, zodat tot 10kg mogelijk is voor bijvoorbeeld een C9 van Celestron.

Maar welke hebben een goede prijs/kwaliteit verhouding? Want dat zeggen de verkopers niet
        - Bestuurslid Sterrenwacht Halley - Apogee Aspen 16803 - Hercules A12 30cm f/3.8 astrograph -

Commentaar

Wat wil je er voor uitgeven????
          305mm f/5 Sumerian Canopus | 120mm f/5 SW Achromaat | 60mm Lunt Solarscope + 50mm DS

Commentaar

Dat ligt eraan wat ik ervoor krijg...

Het liefst zo goedkoop mogelijk, tot 10 - 15 kg met goto.
            Dat zoek ik eigenlijk.

Commentaar

Dan denk ik dat je automatisch terecht komt bij een EQ6(pro)

Commentaar

Als je van 10 tot 15 kilo gaat kom je denk ik inderdaad uit op de EQ-6 van Skywatcher. Hij wordt ook verkocht onder andere namen bij andere merken, maar qua prijs blijft Skywatcher nog het voordeligst.
                - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Alle waar naar zijn geld... maar je komt inderdaad dan uit op een H-EQ6.

Die is wel een heel stuk zwaarder dan een EQ5. (en dan heb ik het niet over het draagvermogen.....)

Commentaar

oke, dat is duidelijk.

Maar ik vraag me af of ik dan niet beter mijn EQ5 kan modificeren met een set als deze?

http://home.planet.nl/~lefeb019/accesso ... btics.html

Weet iemand of dat wat is?

Gr. Dennis

Commentaar

Daar kan ik je niet mee helpen.
                      Ik heb ook nog geen recenties over deze set gevonden op internet.

Commentaar

Zijn er ook nog andere passende setjes dat iemand weet voor EQ 5?

Ik kan er verder geen vinden namelijk.

Commentaar

Je hebt nog de FS2 van Astro Electronic maar dat wordt wel duur.

Commentaar

Hoge kwaliteit besturingskast met motors.
                            Lagere kwaliteit besturingskast met motors.

Je behoudt in beide gevallen de controle over je handmatige slow-motion bediening. Dit vind ik zelf erg fijn, en met name ook als je gewoon aan het waarnemen bent en motorisch wilt blijven volgen of bijstellen. Anders moet het motortje er steeds uit.
                            - Roel & Steem, 2019

Commentaar

Met nieuwe motoren veranderd de draagkracht van je montering natuurlijk niet.
                              Life is funny. But not Ha Ha funny.

Commentaar

Werken...
                              X